• 1405/04/06
  • - تعداد بازدید: 13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری نشست هم‌اندیشی معاونت تحقیقات و فناوری با دانشجویان استعدادهای درخشان با محوریت آینده‌پژوهی

 

 

نشست هم‌اندیشی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه با دانشجویان کمیته نخبگان و استعدادهای درخشان و مدیر استعدادهای درخشان، با موضوع آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری با استفاده از دانش و پژوهش‌های نوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ در این نشست، دکتر «حمید محمدی» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن اشاره به تحولات شتابان دنیای علم، بر اهمیت هوشمندی در مواجهه با تغییرات تأکید کرد. وی با اشاره به ترندهای نوآمد علوم و فنون در حوزه سلامت اظهار داشت: اگر دانشجویان از تأثیر این مگاترندها بر آینده تخصصی خود مطلع نباشند، نخواهند توانست در آن حوزه نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری داشته باشند.

دکتر محمدی در ادامه افزود: نیاز مبرمی وجود دارد که با نگاهی خلاقانه به آینده هر رشته در حوزه سلامت، مبانی آینده‌پژوهی به صورت عملیاتی و کاربردی به دانشجویان آموزش داده شود تا از ظرفیت‌های نوین به‌درستی بهره‌برداری کنند.

در ادامه این نشست، دکتر «احمد غلامی» سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن ارائه گزارشی جامع از روند فعالیت‌های کمیته استعدادهای درخشان، از برنامه‌های آتی این کمیته سخن گفت. وی در خصوص برنامه‌های پیش رو تأکید کرد: تمرکز اصلی کمیته در بازه زمانی آتی، بر دانش‌افزایی پیرامون حوزه‌های آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری است تا دانشجویان نخبگان را در این مسیر توانمند سازیم.

در بخش دیگری از این جلسه، دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه نیز با ارائه گزارشی از برنامه‌های آتی خود، پیشنهادهایی را جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی مطرح کردند. از جمله این پیشنهادها، برگزاری همایش طرح جامع آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری و همچنین ایجاد دفتر آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه جهت ایجاد ساختاری مستمر و تخصصی بود.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 155577

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست