تقویت حمایت از تحقیقات اثرگذار و توسعه تحقیقات بالینی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، از نشست مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بنیاد علم ایران برای تقویت حمایت از پژوهشهای کاربردی و توسعه تحقیقات بالینی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «حمید محمدی»، در تبیین اهداف نشست اخیر با رئیس بنیاد علم ایران، بر ضرورت تغییر رویکرد به سمت تحقیقات اثرگذار تاکید کرد.
وی اظهار داشت که تمرکز اصلی این تعاملات، ایجاد بستری است که در آن پژوهشها صرفاً به مقالات علمی محدود نشوند، بلکه منجر به پیادهسازی مداخلات ملموس در نظام سلامت گردند.
دکتر محمدی با اشاره به محورهای مورد بحث در این جلسه، افزود: ما در این نشست، بهطور ویژه بر توسعه تحقیقات بالینی و چگونگی ارتقای کیفیت این حوزه تمرکز داشتیم. همچنین در راستای ارتقای استانداردهای پژوهشی، پیرامون مدلهای نوین ارزیابی تأثیر تحقیقات در حوزه سلامت همفکری کردیم تا بتوانیم میزان اثرگذاری واقعی پژوهشها را بر سلامت جامعه بهدرستی بسنجیم.
وی در ادامه با اشاره به نتایج مثبت این مذاکرات و گامهای اجرایی پیش رو، تصریح کرد: در پی گفتگوهای صورت گرفته، مقرر شد پس از ارسال گزارش جامع فعالیتهای دانشگاه در زمینه توسعه تحقیقات بالینی و سایر پژوهشهای اثرگذار، حمایتهای عملیاتی از سوی بنیاد علم صورت گیرد.
دکتر محمدی خاطرنشان کرد: این همکاریها نشاندهنده عزم دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تبدیل شدن به قطب پژوهشهای کاربردی و بالینی است که مستقیماً بر کیفیت خدمات سلامت کشور تأثیرگذار خواهد بود.
در این راستا، دکتر «محمد رضا هرمزینژاد»، رئیس بنیاد علم ایران نیز نسبت به مستعدسازی بسترهای لازم و حمایت مؤثر بنیاد از این دست تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قول مساعد داد.
پایان خبر
نظر دهید