• 1400/06/28
  • - تعداد بازدید: 46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

آشنایی با مرکز تحقیقات مراقبت های روان جامعه نگر دانشگاه

آشنایی با مرکز تحقیقات مراقبت های روان جامعه نگر دانشگاه


پژوهش ها برای «سبک زندگی سالم» به میدان آمده اند

مرکز تحقیقات مراقبتهای روان جامعه نگر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  شیراز، در  اردیبهشت سال 1392 موافقت اصولی و در خرداد سال 1400 موافقت قطعی خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرد.

این مرکز دارای 10 عضو هیات علمی شامل 5 دانشیار و 5 استادیار است که در مجموع بیش از 70 طرح تحقیقاتی را به ثبت رسانده است. همچنین بیش از 430 مقاله توسط اعضای این مرکز در مجلات معتبر به چاپ رسیده اند که بیش از 150 مقاله در مجلات پایگاه web of science منتشر شده است و نزدیک به 20 مقاله به صورت مشترک با محققین خارج از کشور به انجام رسیده اند. از سوی دیگر نزدیک به 40 مقاله در کنگره های بین المللی و 25 مقاله در همایش های کشوری ارایه شده است.

این مرکز همچنین در راستای گسترش دانش عمومی در زمینه سلامت روان، در حوزه های مختلف سلامت روان مانند مدیریت استرس، مدیریت خشم، سبک زندگی سالم، مهارت ارتباط موثر، مقابله با افکار منفی و جرات ورزی اقدام به تهیه و نشر محتواها و کتاب های آموزشی متعدد نموده است. علاوه بر آن، برگزاری وبینارهای متعددی در زمینه مدیریت استرس و ارتقای توانمندی و مهارت های زندگی برای افراد مختلف جامعه از جمله دانشجویان و اعضای هیات علمی از دیگر تلاش های این مرکز در همین راستا است.

تهیه و انتشار 27 محصول آموزشی و 12 کتاب یکی از گام های بلند این مرکز در جهت نیل به هدف ارتقای سلامت روان عمومی بوده است.

از جمله افتخارات این مرکز می توان به کسب رتبه نخست سال 1399 در میان مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در گروه مراکز بالینی با بیش از 5 سال سابقه اشاره کرد که پیش از این نیز رتبه مشابهی را در سال های 1393 و 1395 به دست آورده است.

پیوستن به شبکه تحقیقات سلامت روان نیز یکی دیگر از افتخارات این مرکز تحقیقاتی است.

این مرکز در تلاش است با عقد تفاهم نامه های برون سازمانی، گام های بعدی را در راستای تحقق دانشگاه های نسل سوم بردارد. اجرای طرح های تحقیقاتی کوهورت و افزایش فعالیت در زمینه نگارش مقالات مرور ساختاریافته و متاآنالیز هم از برنامه های پیش روی این مرکز است.

مرکز تحقیقات مراقبت های روان جامعه نگر واقع در میدان نمازی، دانشکده پرستاری و مامایی حضرت فاطمه زهرا(س)، آماده پذیرش طرحهای تحقیقاتی ا اعضای هیات علمی درون و برون دانشگاهی بوده و از دانشجویان و محققان علاقمند برای شرکت در این طرح های تحقیقاتی دعوت به عمل می آورد.

مرکز تحقیقات مراقبت های روان جامعه نگر

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 47205
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست