• 1400/06/15
  • - تعداد بازدید: 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کسب دو رتبه وزارتی در عرصه پژوهش های کرونا

افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کسب دو رتبه وزارتی در عرصه پژوهش های کرونا

بر اساس گزارش کمیته کشوری ساماندهی تحقیقات کووید-19 و اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، موفق به کسب دو رتبه وزارتی در عرصه پژوهش های کرونا شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تبریک این دستاورد علمی و سپاس از همه پژوهشگران عرصه کووید-19 در این دانشگاه، گفت: این رتبه ها که در محور تولید شواهد علمی می باشد شامل رتبه نخست نگارش کتاب و رتبه دوم مقاله های مروری ساختار یافته(systematic review) است.

دکتر«عباس رضائیان زاده» در خصوص کتاب پذیرفته شده از این دانشگاه توضیح داد: عنوان این کتاب «راهنمای بهداشت شغلی؛ ویژه پیشگیری از بیماری کووید-19 در محیط کار» است که توسط جمعی از نویسندگان نوشته شده است و ناظر علمی و هماهنگ کننده آن؛ دکتر «مهدی جهانگیری» است.

او در خصوص مقاله پذیرفته شده از این دانشگاه نیز توضیح داد: عنوان این مقاله « Central nervous systemmanifestations of COVID-19: A systematic review» است که توسط دکتر«علی اکبر اسدی پویا» و همکار وی نوشته شده است.

نماینده علمی(Focal Point) این دانشگاه در کمیته وزارتی ساماندهی تحقیقات کووید-19 نیز گفت: پیش از این، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در خصوص پژوهش های برتر در زمینه کووید-19 در چهار محور؛ تولید شواهد علمی، تحقیقات کاربردی، فعالیت خلاقانه در مدیریت تحقیقاتی و فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی فراخوان کرد.

دکتر«رامین یعقوبی» با اشاره به داوری اولیه پژوهش ها در سطح مناطق آمایشی افزود: در داوری پایانی صورت پذیرفته در سطح وزارت، تعداد 9مقاله، سه کتاب، سه محتوای علمی تولیدی، سه تحقیق کاربردی، سه فعالیت خلاقانه در مدیریت تحقیقاتی و سه فعالیت خلاقانه در مراکز تحقیقاتی به عنوان موارد منتخب کشوری معرفی شدند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 46410
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست