• 1401/10/13
  • - تعداد بازدید: 67
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
تاکید رییس دانشگاه در نشست شورای پژوهشی:

اهمیت تقویت حوزه پژوهش با هدف ارتقای خدمات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اهمیت تقویت حوزه پژوهش با هدف ارتقای خدمات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست شورای پژوهشی دانشگاه، تقویت حوزه پژوهش را به عنوان محوری تاثیرگذار برای بهبود خدمات در حوزه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در نشست صبح امروز شورای پژوهشی دانشگاه با اشاره به حوزه پژوهش به عنوان اصل و اساس فعالیت ها و اقدامات موثر در زمینه های مختلف به ویژه سلامت، افزود: باید با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری های دقیق، همچنین آگاهی صحیح نسبت به مسایل جامعه و نیازهای آن، پژوهش ها به سمت کاربردی بودن و رفع مسایل جامعه در حوزه های مختلف هدایت شود که این مهم در عرصه سلامت، از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

او حرکت پرشتاب به سوی پیشرفت و ترقی در این حوزه را یک اولویت خواند و با تاکید بر تلاش برای ارتقای رتبه پژوهشی دانشگاه گفت: رویکرد شورای پژوهشی دانشگاه باید پس از ارزیابی و پایش شاخص ها، به سمت رفع نواقص و چالش ها و بهبود و ارتقای رتبه و جایگاه دانشگاه باشد.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، همچنین جمع آوری اطلاعات و مستند سازی اقدامات، عملکرد و تجربیات مثبت را دیگر راهکار موثر در بهبود فعالیت های این حوزه برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پژوهش های علمی حوزه سلامت می تواند در آموزش، بهداشت و درمان و در نتیجه حفظ و ارتقای سلامت مردم کمک کننده باشد، ادامه داد: می توان با تلاش بیش از پیش و پایش فعالیت ها و شناسایی نیازهای حوزه سلامت، به این هدف دست یافت.

دکتر «محمود نجابت» مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، از جمله عوامل مهم در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی را وجود زیرساخت های کافی دانست و افزود: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های موجود در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، می توان با آسیب شناسی دقیق و تحقیق و برنامه ریزی، برای پیشبرد اهداف دانشگاه و تقویت و ارتقای کیفی فعالیت ها بیش از پیش تلاش کرد.

در ادامه این نشست معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارشی از عملکرد و دستاوردهای این معاونت پیرامون نتایج ارزشیابی شاخص های عملکرد پژوهشی در دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور، انتشار مقالات در مجلات معتبر، راه اندازی پارک فناوری سلامت شیراز در هفته گذشته، روند تکمیل و تجهیز اتاق تمیز ارائه داد.

دکتر «مهتاب معمارپور» همچنین از مشارکت اساتید هیات علمی و دست اندرکاران این حوزه در ارتقای سطح پژوهشی دانشگاه قدردانی کرد.

همچنین در این نشست اعضای شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه چالش های موجود در این حوزه، راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه و همچنین دستیابی به اهداف تعریف شده در این حوزه را مطرح کردند.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 72447
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست