• 1401/11/10
  • - تعداد بازدید: 39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه:

برای موفقیت بیشتر در درمان، از هوش مصنوعی، سلامت الکترونیک و علوم نوین بهره گیری شود

برای موفقیت بیشتر در درمان، از هوش مصنوعی، سلامت الکترونیک و علوم نوین بهره گیری شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ششم بهمن ماه 1401، همزمان با روز پایانی برگزاری پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز، گفت: از گذشته شعار تقدم پیشگیری بر درمان مطرح است که باید عملیاتی بشود و امروز ابزار پیشگیری، همین هوش مصنوعی و سلامت الکترونیک و سلامت همراه است.

دکتر «یونس پناهی» افزود: از سال گذشته در موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران(نیماد)، کمیته ای را با عنوان سلامت الکترونیک و هوش مصنوعی راه اندازی کردیم که حدود دوازده نفر از متخصصان مرتبط در آن عضو هستند و آنجا آماده پذیرش طرح ها از جمله در حوزه سلامت همراه هستیم.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، برای موفقیت بیشتر در حوزه درمان، توصیه کرد: در کنار سلامت الکترونیک و هوش مصنوعی، از علوم نوینی همچون پزشکی بازساختی، مهندسی بافت، سلول درمانی و ژن درمانی می تواند استفاده شود.

دکتر پناهی در ادامه با اشاره به تولید دانش، به عنوان یکی از پیش نیازهای مرجعیت علمی، توضیح داد: کشور ما در سطح منطقه، رتبه نخست و در سطح جهان، رتبه پانزدهم تولید علم را داراست و البته افزون بر تولید علم، سرعت تولید آن نیز دارای اهمیت است و باید شتاب علمی کشور را افزایش دهیم تا نسبت به دیگر کشورها، عقب نمانیم.

ضرورت فناوری در کنار علم، برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان، از دیگر تاکیدهای سخنران پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه بود.

دکتر پناهی ضمن حضور و سخنرانی در پنجمین کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز و بازدید از نمایشگاه جانبی تولیدات فناورانه در این کنگره، از چهار محصول شرکت های مرکز رشد فناوری اطلاعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی و در یک نشست هم اندیشی با روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه، شرکت کرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 73641
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست