• 1399/06/02
  • - تعداد بازدید: 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تولید رده های سلولی سرطانی در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تولید رده های سلولی سرطانی در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تولید رده های سلولی سرطانی در مرکز تحقیقات سرطان از سوی یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد سلول های بنیادی و مهندسی بافت این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز-دکتر «عباس رضاییان زاده»، با اعلام این خبر گفت: شرکت بنیاد سل گستر در مرکز رشد سلول های بنیادی و مهندسی بافت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مستقر بوده و به تازگی با تلاش محققان خود در مرکز تحقیقات سرطان، موفق شده تعدادی از سل لاین های مشتق شده از بافت های سرطانی زبان، پستان، پانکراس و مثانه را برای استفاده پژوهشگران کشور به بازار فروش عرضه کند.

دکتر «عباس قادری» - رییس مرکز تحقیقات سرطان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: رده‌های سلولی نامیرا به‌طور گسترده‌ای به عنوان یک مدل ساده برای سیستم‌های زیستی پیچیده‌تر مانند: تجزیه و تحلیل‌های دارویی، بیوشیمیایی و درمانی استفاده می شوند.

وی افزود: مزیت اصلی استفاده از یک ردهٔ سلولی نامیرا در تحقیقات، تکثیر و رشد نامحدود آن ها در محیط کشت سلول می باشد. این کار، تجزیه و تحلیل بیولوژیکی سلول‌ها را امکان پذیر می سازد.

دکتر «محبوبه رزمخواه» - مدیرعامل شرکت بنیاد سل گستر نیز اعلام کرد: امروزه رده های سلول های سرطانی، مصارف زیادی در زمینه تحقیقات آزمایشگاهی و مطالعات پیش بالینی دارند که این محصول به صورت ویال فریز شده یا سلول کشت داده شده در فلاسک جهت مصارف تحقیقاتی ارایه می گردد.

او با اشاره به کاربرد رده های سلولی سرطانی گفت: بعضی از این رده های سلولی برای اولین بار در ایران تولید شده اند که با توجه به هزینه های بالای خرید سلول از خارج از کشور و محدودیت های انتقال سلول تولید این سلول ها در داخل کشور بسیار مقرون به صرفه بوده و در پیشبرد اهداف پژوهشی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کمک کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت آماده ارایه تمامی خدمات پس از فروش، مانند ارایه پروتکل های لازم و پشتیبانی تکنیکی است.

گفتنی است از محصولات دیگر این شرکت به سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی و ژله وارتون و همچنین سوپ کشت سلول های بنیادی مزانشیمی به همراه تعیین غلظت پروتئینی آن می توان اشاره کرد.

در پایان علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس http://icr.sums.ac.ir/en/Services/cl.html مراجعه نمایند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 28034
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست