• 1403/04/04
  • - تعداد بازدید: 77
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با کسب رتبه در زمینه «داروسازی و داروشناسی»

حوزه های موضوعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رتبه بندی جهانی QS گسترده شد

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از نخستین حضور این دانشگاه در حیطه «داروسازی و داروشناسی» (Pharmacy & Pharmacology) رتبه بندی جهانی موضوعی QS در سال 2024 میلادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رتبه دانشگاه در حیطه داروسازی و داروشناسی در رتبه بندی یادشده، در بازه 351-360 قرار گرفته است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در دو حوزه موضوعی دیگر شامل «علوم زیستی و پزشکی» (Life Sciences & Medicine) و «پزشکی» (Medicine) نیز از سال های گذشته تا کنون، همچنان در این رتبه بندی قرار دارد.

به گفته این عضو هیئت رئیسه دانشگاه، ارزیابی ها در این رتبه بندی بر اساس پنج شاخص شامل؛ «شهرت دانشگاه»، «شهرت کارفرمایان»، «تعداد استنادها به ازای هر مقاله»، «شاخص اچ» (H-Index) و «شبکه همکاری بین المللی دانشگاه ها» است.

رتبه ­بندی QS برای ارزیابی مستقل دانشگاه های دنیا، توسط مؤسسه «کاکارلی سیموندز» در کشور انگلستان، از سال 2010 میلادی اجرا شده است.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 104217
کلیدواژه
متن استاتیک شماره 75 موجود نیست