• 1402/02/18
  • - تعداد بازدید: 73
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

خدمات مرکز تحقیقات، پیشگیری و درمان بیماری های پستان ارزیابی شد1

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نحوه ارایه خدمت در کلینیک پیشگیری و درمان سرطان و مرکز تحقیقات بیماری های پستان در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شهید مطهری، ارزیابی شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در بازدید از کلینیک درمان سرطان و مرکز تحقیقات بیماری های پستان واقع در درمانگاه شهید مطهری، ضمن گفت و گو با اساتید و کادر درمان این مرکز با بیان اینکه حضور استاد «طالعی» نعمتی برای حوزه سلامت کشور و شیراز محسوب می شود، گفت: بسیاری از بیماران کشور در مراکز درمانی شیراز خدمات درمانی دریافت می کنند و مجموعه سلامت فارس علاوه بر بیماران استان، به مراجعان سایر استان ها نیز خدمت رسانی می کند که این جایگاه به واسطه وجود اساتید و بزرگان حرفه پزشکی در شیراز و استان فارس است.

دکتر «سید وحید حسینی» با تقدیر از اقدامات مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان درمانگاه شهید مطهری، تاکید کرد: باید در زمینه آموزش، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از سرطان ها و شیوه درمان این بیماری ها و همچنین خدمات کلینیک پیشگیری و درمان سرطان پستان از رسانه ها و فضای مجازی به نحو اثرگذاری بهره برداری کنیم و در مجامع عمومی مانند تریبون نماز جمعه، مردم را در مورد بیماری ها آگاه کنیم.

به روزرسانی و ارایه مقالات علمی در زمینه سرطان، پیگیری و تداوم در برگزاری کنگره بین المللی جراحی سرطان، تلاش برای فعال سازی نوبت های عصر کلینیک درمان سرطان درمانگاه شهید مطهری و پیگیری برای جذب اعضای جدید هیات علمی با توجه به تعداد بالای مراجعان، از دیگر موارد مورد تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بازدید بود.

دکتر «محمدهاشم هاشم پور» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این برنامه، گفت: کارهای بزرگی در مرکز تحقیقات سرطان انجام شده و زیرساخت های مناسبی برای انجام کارهای پژوهشی در این مرکز فراهم امده است که باید این زیرساخت ها و فعالیت ها تقویت شوند.

دکتر «سید صادق سیدنعمتیان» مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این بازدید یکی از اولویت های مهم معاونت بهداشت دانشگاه را تلاش در زمینه پیشگیری عنوان کرد و گفت: لازم است با طراحی و تدوین فرآیندی کارآمد در این زمینه، با مرکز درمان سرطان به صورت مشترک اقدام شود.

او ارائه آموزش های هدفمند در سطوح مختلف به مردم و گروه های مختلف اجتماعی را از دیگر راهکارهای موثر در این زمینه برشمرد.

دکتر «عبدالرسول طالعی» رئیس مرکز پیشگیری از سرطان پستان با ارایه تاریخچه ای از راه اندازی مرکز پیشگیری و درمان سرطان پستان در دانشگاه و روند ارایه خدمات به بیماران و دکتر «مجید اکرمی» عضو هیات علمی دانشکده پزشکی و مسوول اجرایی کلینیک پیشگیری از سرطان پستان و مدیر اجرایی مرکز تحقیقات بیماری های پستان نیز در این برنامه گزارشی از اقدامات و برنامه های این مرکز به حاضران ارایه کردند.

این برنامه، دهم اسفند 1401 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، مشاور معاون بهداشت دانشگاه، مدیر روابط عمومی دانشگاه، مدیران و اساتید مرکز پیشگیری از سرطان، برگزار شد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 78372
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست