• 1402/02/12
  • - تعداد بازدید: 52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس پارک فناوری سلامت شیراز خبر داد:

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تولید 570 محصول فناورانه را در کارنامه دارد

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تولید 570 محصول فناورانه را در کارنامه دارد

رییس پارک فناوری سلامت شیراز و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی، از تولید 570 قلم محصول فناورانه در واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه مراکز رشد و پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شکل گیری تا کنون، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمدهاشم هاشمپور» با اعلام این مطلب و به مناسبت چهارمین روز هفته ملی سلامت که روز «جامعه سالم و رشد تولید» نامیده شده، گفت: فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حمایت مسوولان ارشد این دانشگاه، در حال گسترش است.

دکتر هاشمپور افزود: مراکز رشد «تجهیزات پزشکی»، «فناوری اطلاعات»، «گیاهان دارویی و طب سنتی»، «سلول های بنیادی و مهندسی بافت» و «بیوتکنولوژی و فراورده های دارویی»، در زمینه فناوری سلامت، از سالیان گذشته تا کنون، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعالیت دارند.

این عضو هیات رییسه دانشگاه با اشاره به مامویت مراکز رشد در حمایت هر یک از واحدهای نوپای فناور در یک مدت معین چند ساله، بیان کرد: هم اکنون 120 شرکت فناور در مراکز رشد و 35 شرکت در پارک فناوری سلامت این دانشگاه مستقر هستند که بخشی از آن ها شرکت های دانش بنیان هستند و در سال گذشته نیز چهار شرکت به صورت موفق از مراکز رشد خارج شدند.

دکتر هاشم پور، پارک فناوری سلامت شیراز که از زمستان سال گذشته به بهره برداری رسیده و چندین واحد فناور و شرکت دانش بنیان در آن مستقر شده است را ظرفیت جدیدی برای ارتقای تولید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد و گفت: برای استفاده بهینه از این مجموعه و گسترش آن، برنامه هایی را در دست اجرا داریم و آماده همکاری مشترک با مجموعه های برون سازمانی نیز هستیم.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 77767
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست