• 1399/11/13
  • - تعداد بازدید: 33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در نشست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه مطرح شد: تلاش برای برقراری دسترسی پژوهشگران به متن الکترونیک پایان نامه های دانشجویی

در نشست معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه مطرح شد: تلاش برای برقراری دسترسی پژوهشگران به متن الکترونیک پایان نامه های دانشجویی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تلاش برای برقراری دسترسی پژوهشگران به متن الکترونیک پایان نامه های دانشجویی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر«عباس رضائیان زاده» با اشاره به ضرورت بررسی همه جانبه این موضوع در نشست مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی این معاونت گفت: برنامه عملیاتی برقراری دسترسی به متن الکترونیک پایان نامه های دانشجویی تدوین شده و در صورت فراهم شدن بسترهای لازم، اجرا خواهد شد.

دکتر رضائیان زاده افزود: در گام نخست، برخی کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی کشور و همچنین کتابخانه دانشگاه شیراز برای الگوبرداری انتخاب و ضمن بازدید، با دست اندرکاران آنها در خصوص چالش های برقراری دسترسی به متن الکترونیک پایان نامه ها و حذف نسخه چاپی آن ها، هم اندیشی شده است.

او بیان کرد: نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای بارگذاری محتوای الکترونیک پایان نامه ها در نرم افزار کتابخانه و قابلیت تورق و خواندن آن ها، حذف نسخه های چاپی پایان نامه ها در کتابخانه ها و  تعیین سطح های دسترسی برای گروه های مختلف کاربران داخل و خارج دانشگاه از جمله مواردی است که باید بررسی و برآورد شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ادامه نشست اخیر مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی گفت: تدوین دستورالعمل های لازم برای گروه های مختلف درگیر با فرایند، موضوع دهی به پایان نامه ها بر اساس اصطلاحنامه پزشکی آمریکا (مش) و برآورد پایان نامه های چاپی نیازمند الکترونیک شدن نیز در برنامه عملیاتی پیش بینی شده است.

دکتر رضائیان زاده، برقراری دسترسی الکترونیک به پایان نامه ها را در راستای تطابق هرچه بهتر خدمات کتابخانه های دانشگاه با نیازهای اطلاعاتی کاربران و همگام با پیشرفت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانست.

در نشست یادشده، دکتر«پیوند باستانی»، مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه، دکتر«نیلوفر برهمند»، رییس گروه  کتابخانه و تامین منابع اطلاعات و مسئول  واحد علم سنجی و پایش و دکتر« سید صادق نعمتیان»، رئیس کتابخانه دانشکده پزشکی، نیز حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 36469
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست