• 1402/09/25
  • - تعداد بازدید: 134
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

شبکه سازی پژوهشگران از دستاوردهای کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در آیین گشایش «شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی»، نقش این رویداد علمی در هدایت و سیاست گذاری علمی و عملی در زمینه میکروب شناسی و بیماریهای عفونی در کشور را بسیار مهم و اثرگذار عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» گفت: این اثرگذاری به سبب تاکید بر ارایه نتایج پژوهش های کاربردی در زمینه میکروب شناسی بالینی و حضور تصمیم سازان مربوط در سطح کشور در این کنگره است.

دکتر هاشم پور افزود: طی 15 دوره کنگره برگزار شده، پژوهشگران رشته های علوم پایه از جمله باکتری شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی و انگل شناسی بالینی با پژوهشگران علوم بالینی، دست به دست هم دادند و پیام های مفید کاربردی را به تصمیم سازان حوزه هایی همچون ایمن سازی و راهنماهای بالینی مخابره کردند.

این عضو هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شبکه سازی پژوهشگران ملی و بین المللی را از دستاوردهای برگزاری این سلسله کنگره ها دانست که فرصت مغتنمی را برای تبادل دانش و تجربه میان پژوهشگران داخلی و خارجی فراهم آورد.

به گفته دکتر هاشم پور، کنگره میکروب شناسی بالینی، از سال 1386 تا کنون به صورت سالیانه در دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، اصفهان، مشهد، تبریز، سنندج، کرمان، مشهد برگزار شده است که شیراز افتخار بیشترین تعداد میزبانی این کنگره را در کارنامه دارد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 91555
کلیدواژه

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست