• 1399/04/22
  • - تعداد بازدید: 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

فرصتهای ایجاد شده جهت دوره‌های پسا دکتری

فرصتهای ایجاد شده جهت دوره‌های پسا دکتری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت دانش آموختگان مقطع دکتری

در نشست معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با رییس بنیاد نخبگان فارس بررسی گردید:

فرصت­های ایجاد شده جهت دوره‌های پسا دکتری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت دانش آموختگان مقطع دکتری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، از برگزاری نشستی با حضور ریاست بنیاد نخبگان استان فارس به منظور بررسی فرصت­های ایجاد شده جهت دوره‌های پسا دکتری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت دانش آموختگان مقطع دکتری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه- دکتر «یونس قاسمی»، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از برگزاری نشستی با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان فارس و مدیر عامل مجمع خیران نخبه­پرور فارس جهت بررسی فرصت های ایجاد شده دوره های پسادکترا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد و گفت:

دوره پسا دکترای پژوهشی دوره‌ای است که برای پرورش پژوهشگران حرفه‌ای در مراکز تحقیقاتی دانشگاه برگزار می‌گردد و می‌تواند به عنوان فرصتی جهت گذار به مرتبه هیئت علمی شمرده ‌شود.

دکتر قاسمی افزود: شرایط ورود به دوره های پسادکترای پزشکی شامل داشتن مدرک دکترای تخصصی(Ph.D.) ، تخصص یا فوق تخصص بالینی در رشته‌های مرتبط با حیطه فعالیت‌های پژوهشی مرکز،

شرط سنی حداکثر 40 سال و نیز کسب پذیرش از یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه بعنوان محقق اصلی (Principle Investigator) و تأیید توسط شورای پژوهشی مرکز در قالب یک یا چند طرح تحقیقاتی و تحت عنوان پژوهشگر پسا دکترا می باشد.

دکتر «حبیب شریف»، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس و مدیر عامل مجمع خیران نخبه­پرور فارس نیز در تشریح اقدامات انجام شده توسط این دو مجموعه برای ایجاد فرصت های بیشتر جهت دانش آموختگان مقطع دکتری برای فعالیت های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت:

دوره های پسا دکترا در دو قالب ارائه خواهد شد؛ قالب دوره پسا دکترای تقاضا محور (یعنی طرحی که بر اساس نیاز نهادهای دولتی یا غیر دولتی در قالب قرارداد بین دانشگاه و نهاد مربوطه انجام می‌شود) و دوره پسا دکترای اولویت محور (یعنی طرحی که بر اساس یکی از اولویت های پژوهشی در اسناد رسمی علم و فناوری کشور انجام می‌شود).

دکتر شریف افزود: در حال حاضر دانش آموختگان برتر دوره دکتری می تواند از طریق یکی از فرصت‌های زیر اقدام به ارائه درخواست دوره پسا دکتری نمایند:

1- پسا دکتری بنیاد ملی نخبگان

2- پسادکتری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

3- پسادکتری مشترک با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران

4- پسادکتری فناورانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

5- پسادکتری پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: دانش آموختگان دانشگاه های سراسر کشور با توجه به سوابق علمی خود می توانند با بررسی دقیق و مطالعه شرایط هر کدام از فرصت های ایجاد شده فوق، نسبت به انتخاب نوع پسادکترای مورد نظر اقدام نمایند. بدیهی است ارسال تقاضای همزمان در چند نوع از این دوره ها نیز میسر است، اما در نهایت هر متقاضی تنها قادر به انجام یکی از موارد خواهد بود.

لازم به ذکر است که در این جلسه، همچنین مدیریت محترم توسعه فناوری سلامت، مسئول محترم تحصیلات تکمیلی پژوهشی دانشگاه حضور داشتند.

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه الکترونیکی بنیاد ملی نخبگان به آدرس ذیل مراجعه نمایند.

fars.bmn.ir

پایان خبر.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 26275
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست