• 1400/10/19
  • - تعداد بازدید: 36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

موفقیت سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پرشکی شیراز در پیوستن به فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا در سال 2021 میلادی

موفقیت سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پرشکی شیراز در پیوستن به فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا در سال 2021 میلادی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلان کرد: سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه- دکتر «مهتاب معمارپور»، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلان نمود که در سال 2021 میلادی، سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا گردیده اند که اسامی آنان عبارتند از:

دکتر یونس قاسمی؛ رشته بیوتکنولوژی دارویی(در ماه می 2021)، دکتر علی اکبر اسدی پویا؛ رشته صرع( در ماه جولای 2021) و دکتر امیدرضا فیروزی؛ رشته فارماکولوژی(در ماه نوامبر 2021).

دکتر مهتاب معمارپور توضیح داد: فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر، گزارشی از پژوهشگران پر استناد در 22 حوزه موضوعی علوم در پایگاه شاخص ­های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالیتیکس در بازه زمانی 10 ساله می ­باشد؛ به این ترتیب که پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده ­اند مرتب سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می­ شوند. بنابراین معیار انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر، تعداد استناد­های صورت گرفته به تولیدات علمی آن­ها است. بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته­اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ده سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین ­المللی دست یابند در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر دنیا قرار می­ گیرند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه کسب این افتخار را به اساتید و جامعه دانشگاهی تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون نمود.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 53551
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست