• 1401/12/13
  • - تعداد بازدید: 44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نشست اندیشه ورزی تقویت مشارکت اساتید در سیاست گذاری پژوهش و فناوری برگزار شد

نشست اندیشه ورزی تقویت مشارکت اساتید در سیاست گذاری پژوهش و فناوری برگزار شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از نشست اندیشه ورزی برگزار شده در راستای تقویت جایگاه اعضای هیات علمی دانشگاه، در فرآیندهای تصمیم گیری و راهبردی در عرصه پژوهش و فناوری، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این نشست، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» با بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه کنونی دانشگاه در حوزه های تحقیقات و فناوری و ارایه برخی شاخص های علم سنجی و با اشاره به اولویت های قید شده در سند راهبردی(Strategic) یکپارچه این دانشگاه، گفت: حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه، از سالیان گذشته تا کنون، در مجموع روند رو به رشدی داشته است ولی نرخ این رشد باید افزایش یابد.

دکتر هاشم پور افزود: بر اساس نتایج ارزشیابی های وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در میان دانشگاه های سطح نخست(تیپ 1)، رتبه پنجم تحقیقات و فناوری را دارا است که با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های قابل توجه این مجموعه، شایسته است با برنامه ریزی مناسب و تلاش مضاعف علمی، این رتبه بهبود یابد.

او با ارایه آسیب شناسی اختصاصی حوزه های پژوهش و فناوری، در چهار محور «نیروی انسانی»، «ساختار»، «بودجه» و «برونداد»، بیان کرد: برای اصلاح نظام تحقیقات و فن آوری دانشگاه، مشارکت جمعی افراد صاحب فکر به ویژه اساتید دانشگاه، ضروری است.

عضو هیات رییسه دانشگاه ادامه داد: در همین راستا، فراخوان مشارکت اعضای هیات علمی را منتشر کردیم که با استقبال خوبی همراه شد و این نشست نیز پیرو آن، با حضور 40 نفر از اعضای هیات علمی دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه و مدیران ستادی حوزه معاونت تحقیقات و فناوری، برگزار شد.

دکتر هاشم پور توضیح داد: در این نشست، حاضران به بیان دیدگاه ها و تجارب خود برای بهبود وضعیت تحقیقات و فناوری در دانشگاه پرداختند و برای ادامه این روند، مقرر شد چندین کارگروه تخصصی با حضور همین اعضا و دیگر اساتیدی که در ادامه اعلام همکاری می نمایند، از همین ماه تشکیل و از نتایج آن ها، به صورت شایسته بهره برداری و حمایت گردد.

در ماه گذشته نیز، نشست اندیشه ورزی با حضور معاونان پیشین و جدید تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 75135
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست