• 1401/10/27
  • - تعداد بازدید: 54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در بازدید از برج پژوهشی:

همکاری های بین المللی، از مهمترین رویکردهای مراکز تحقیقاتی است

همکاری های بین المللی، از مهمترین رویکردهای مراکز تحقیقاتی است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در دومین برنامه بازدید خود از واحدهای محیطی، با حضور در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص)، وضعیت واحدهای اداری، مالی، تدارکاتی و تاسیساتی و نیز سه مرکز تحقیقاتی برتر پیوند و ترمیم اعضا، میکروب شناسی بالینی و فناوری سلولهای بنیادی را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» گفت: در این بازدید، در خصوص وضعیت نیروی انسانی به ویژه متخصصان و اعضای هیات علمی، تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی، فضای ساختمانی و همچنین برنامه ها و دستاوردهای سه مرکز تحقیقات یادشده، با دست اندرکاران آنها گفتگو شد.

دکتر هاشم پور با اشاره به موفقیت مراکز تحقیقاتی بازدید شده در اخذ پژوهانه(Grant) های متعدد بین المللی افزود: همکاری های گسترده بین المللی، از مهمترین نقاط قوت این مراکز تحقیقاتی بودند.

او، راه اندازی دستگاه  نیتروژن ساز، تامین یخزن(freezer) های آزمایشگاهی با قابلیت سرمایش منفی هفتاد درجه سانتیگراد و نیز پوشش بیمه برای برخی تجهیزات تخصصی را از جمله موارد مطرح شده از سوی مسوولان برج پژوهشی عنوان کرد که در خصوص آنها تصمیم گیری شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به درخواست های مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد و معاونت های پژوهشی دانشکده ها، برای تهیه برخی تجهیزات تخصصی گران قیمت از یکسو و محدودیت منابع مالی دولتی از سوی دیگر، برنامه ریزی برای تمرکز تجهیزات تخصصی و استفاده بهینه و مشترک از آنها را ضروری دانست.

در این برنامه بازدید، دکتر «نگار آذرپیرا» و «سید علیرضا رضوی»، رییس و مدیر اجرایی برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) نیز معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه را همراهی کردند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 73025
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست