• 1401/02/19
  • - تعداد بازدید: 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سخنران برتر پرتودرمانی سرطان در کنگره AOCMP شد

پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سخنران برتر پرتودرمانی سرطان در کنگره AOCMP شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از برگزیده شدن دکتر «محمد امین مصلح شیرازی»، پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان سخنران رتبه نخست کنگره معتبر بین المللی فیزیک پزشکی آسیا-اقیانوسیه (AOCMP)، در زمینه پرتودرمانی سرطان، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهتاب معمارپور» با اعلام این خبر گفت: این رتبه، در پی ارایه شفاهی مقاله دکتر مصلح شیرازی، در خصوص نتایج یک طرح تحقیقاتی مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتوهای یونساز و غیریونساز این دانشگاه، به دست آمد.

مجری این طرح پژوهشی نیز توضیح داد: هدف از طرح پژوهشی یادشده، بهینه سازی یک نوع ژل دوزیمتر ویژه برای سنجش دقیق میزان دوز پرتو رسیده به نقاط گوناگون در یک حجم سه بعدی با شکل دلخواه است.

دکتر «محمد امین مصلح شیرازی» افزود: طرح فناورانه برآمده از این پژوهش نیز در این مرکز تحقیقات در حال اجرا می باشد که هدف آن، تولید و ارایه این دوزیمتر به مراکز تحقیقاتی و پرتوپزشکی در ایران و کشورهای دیگر هست که فناوری آن در جهان، هم اکنون تنها در اختیار دو مرکز در آمریکای شمالی و اروپا است.

او بیان کرد: در کنگره AOCMP، که با عنوان “Science for Radiation Medicine” برگزار شد، نزدیک به 200 مقاله از سوی پژوهشگران کشورهای گوناگون جهان که دارای قدمت طولانی و برنامه های پژوهشی گسترده در زمینه های فیزیک پزشکی و پرتوها هستند و همچنین برخی اساتید پژوهشگر ایرانی، به صورت حضوری و مجازی، ارایه شد.

دکتر «محمد امین مصلح شیرازی»، سخنران رتبه نخست این کنگره در زمینه پرتودرمانی سرطان، عضو هیات علمی گروه رادیوآنکولوژی، رییس مرکز تحقیقات حفاظت در برابر پرتوهای یونساز و غیریونساز دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس انجمن علمی فیزیک پزشکی ایران است.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 59868
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست