• 1400/03/31
  • - تعداد بازدید: 35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

چالش های مراکز رشد و راهکارهای مانع زدایی از تولیدات دانش بنیان اندیشه ورزی شد

چالش های مراکز رشد و راهکارهای مانع زدایی از تولیدات دانش بنیان اندیشه ورزی شد

با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه

چالش های مراکز رشد و راهکارهای مانع زدایی از تولیدات دانش بنیان اندیشه ورزی شد

نشست بررسی چالش های اجرایی مراکز رشد دانشگاه و شرکت های تحت پوشش آن ها برگزار و راهکارهای مانع زدایی از تولیدات دانش بنیان اندیشه ورزی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه گفت: برطرف کردن بخشی از تنگناهای اجرایی و موانع تولید در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، در سطح دانشگاه و استان امکان پذیر است که آنها را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

دکتر «عباس رضائیان زاده» افزود: در همین راستا برخی راهکارهای پیشنهادی را در هیات رییسه دانشگاه مطرح خواهیم کرد و بخشی از راهکارها که مربوط به سطوح بالاتر است نیز به وزارت بهداشت بازتاب خواهد شد.

دکتر رضائیان زاده با اشاره به پیگیری های ویژه و فراوان صورت پذیرفته برای راه اندازی اتاق تمیز(Clean Room) در برج پژوهشی محمد رسول الله، در راستای تولید برخی فرآورده های پزشکی دارای فناوری بالا، به عنوان یک اولویت مهم در مجموعه تحقیقاتی و فناوری دانشگاه، بیان کرد: پیش بینی می کنیم که تا پایان امسال بتوانیم از این مجموعه بهره برداری کنیم.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه نیز توضیح داد: در این نشست، روسای مراکز رشد دانشگاه و نمایندگان شرکت های دانش بنیان زیر پوشش هر یک از آن ها، چالش ها و راهکارهای پیشنهادی مانع زدایی از تولیدات دانش بنیان و حمایت از فناوران را مطرح کردند.

دکتر «علیرضا چوبینه» افزود: ضرورت اجرای مصوبات حمایتی هیات رییسه دانشگاه در خصوص تولیدات دانش بنیان، مشاوره های حقوقی و تجاری به مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، تعریف پیوست فناوری برای دروس دانشگاهی با همکاری معاونت آموزشی، بخشی از موارد مطرح شده بود.

دکتر چوبینه بیان کرد: برطرف کردن مشکلات دارایی و مالیاتی شرکت های دانش بنیان، تسهیل صدور مجوزها، تامین فضای فیزیکی کافی، نمایشگاه فیزیکی و مجازی تولیدات دانش بنیان، تخصیص بودجه، کارورزی دانشجویان در شرکت های دانش بنیان نیز مطرح و اندیشه ورزی شد.

او همچنین گفت: توجه بیشتر به جایگاه شتاب دهنده های کسب و کار و همچنین هم افزایی و ارتقای سطح همکاری واحد ارتباط با صنعت دانشگاه با مراکز رشد دانشگاه نیز از سوی حاضران مطرح و هم اندیشی شد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 43065
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست