• 1401/08/30
  • - تعداد بازدید: 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دستاوردهای معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کسب مقام سوم فناوری سلامت در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور

کسب مقام سوم فناوری سلامت در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیان گزارش دستاوردهای این مجموعه در مدت یک سال گذشته، از کسب مقام سوم فناوری سلامت در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور، طبق ارزیابی های وزارت بهداشت، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهتاب معمارپور» در ادامه بیان تلاش های این دانشگاه در عرصه فعالیت های دانش بنیان، ضمن اشاره به راه اندازی پارک فناوری سلامت شیراز افزود: در این مجموعه که به صورت رسمی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید، تا کنون 32 شرکت مستقر شده اند.

او، عقد قرارداد عاملیت با صندوق پژوهش و فناوری فارس و اختصاص وام به فناوران، تشکیل ستاد ارتقای تولید دانش بنیان و برگزاری جلسات هفتگی برای رفع موانع تولید و پیشرفت 98درصدی احداث اتاق تمیز برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) را نیز از دیگر اقدام های موثر عرصه فناوری در این دانشگاه برشمرد.

دکتر معمارپور همچنین با اعلام تصویب 2895 عنوان طرح تحقیقاتی پژوهشی، گفت: 25 طرح اثرگذار پیشنهادی، به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

این عضو هیات رییسه دانشگاه، انتشار 3326 عنوان مقاله علمی در مجلات معتبربین المللی بر اساس بانک اطلاعاتی  Scopus، انتشار 21 عنوان مجله علمی که دارای رتبه علمی- پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور، تالیف و انتشار شش عنوان کتاب علمی-تخصصی و نیز انتخاب یکی از کتاب های انتشارات این دانشگاه به عنوان «کتاب سال» در اسفند 1400 و دریافت جایزه از سوی ریاست محترم جمهوری، را به عنوان بخشی از کارنامه علمی دانشگاه در یکسال گذشته عنوان کرد.

او همچنین، برگزاری هفت همایش علمی تخصصی بین المللی و 37 همایش علمی تخصصی کشوری به صورت مجازی و کارگاه های آموزشی، را نیز از رویدادهای علمی برگزار شده از سوی این معاونت اعلام کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تاکید بر حمایت دانشگاه از طرح های تحقیقاتی جوانی جمعیت و فرزندآوری، اضافه کرد: 71پژوهانه(گرنت) برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

به گفته ی دکتر معمارپور، جذب پژوهانه از طرح های کارگروه شورای پژوهشی و فناوری استان، خرید کتاب های تخصصی برای تمام کتابخانه های دانشکده ها و بیمارستان ها، اجرای سیاست های تشویقی برای پژوهشگران به صورت پژوهانه و پرداخت بخش قابل توجهی از معوقات بودجه طرح های پژوهشی نیز در یک سال گذشته رقم خورده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 69723
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست