• 1401/04/05
  • - تعداد بازدید: 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کلیات پیشنهاد پژوهشی مشترک میان دانشگاهی در زمینه مهار فشارخون بالا تدوین شد

کلیات پیشنهاد پژوهشی مشترک میان دانشگاهی در زمینه مهار فشارخون بالا تدوین شد

در نشست کارگروه تخصصی تحقیقات دانشگاه ها/ دانشکده های کلان منطقه پنج کشور، کلیات پیشنهاد طرح پژوهشی مشترک، با موضوع «روش های مداخله ای موثر در مهار فشارخون بالا» تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه گفت: کارگروه تخصصی تحقیقات کلان منطقه پنج کشوری، برای تدوین این پیشنهاد پژوهشی مشترک، تا کنون پنج نشست اندیشه ورزی ویژه را برگزار کرده است.

دکتر«مهتاب معمارپور» بیان کرد: امیدواریم که اجرای این پیشهاد پژوهشی، هم در کاهش مشکل فشارخون بالا در جمعیت زیر پوشش دانشگاه های کلان منطقه پنج و هم در افزایش روحیه کار گروهی در دانشگاه های مجری، موثر باشد.

مسوول تحصیلات تکمیلی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و دبیر این نشست نیز گفت: در این برنامه، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان علمی اهمیت موضوع فشار خون بالا، چارچوب پیشنهاد پژوهشی مشترک را به نمایندگان دانشگاه ها/دانشکده های کلان منطقه پنج معرفی کردند و حاضران نیز در این خصوص هم اندیشی کردند.

دکتر«رامین یعقوبی» افزود: کلیات پیشهاد پژوهشی مشترک، به تایید نمایندگان دانشگاه ها/ دانشکده های کلان منطقه پنج رسید و در کارگروه های تخصصی که در زیرمجموعه کارگروه اصلی تشکیل خواهد شد، جزییات آن نیز بررسی و تعیین خواهد شد.

دکتر «علیرضا صفرپور»، دبیر شورای کلان منطقه پنج کشوری، نیز در این نشست، کارگروه تخصصی تحقیقات را از موفق ترین کارگروه های این کلان منطقه معرفی و استفاده از ظرفیت مطالعات کوهورت در حال اجرا در استان فارس را به حاضران پیشنهاد کرد.

متخصص پزشکی اجتماعی حاضر در این نشست و نماینده علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تدوین پیشنهاد پژوهشی مشترک یاد شده نیز در خصوص اهیمت موضوع این پژوهش گفت: بیماری پرفشاری خون، سبب مرگ های زودرس در جهان شده است و روند تشخیص آن نیز صعودی است.

دکتر «نگار درویش سروستانی» افزود: در استان فارس در سال 1399 و همزمان با همه گیری کرونا، باز هم بیماری 1/41 درصد از مرگ و میرها به سبب بیماری های قلبی و عروقی بود که در راس آنها، پرفشاری خون قرار داشت.

این نشست با حضور معاونان تحقیقات و فناوری و طراحان این پیشنهاد پژوهشی از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی منطقه پنج کشور، به میزبانی و سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 62547
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست