• 1401/12/24
  • - تعداد بازدید: 41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با هدف توانمندسازی پژوهشگران در حوزه اطلاع رسانی پزشکی؛

گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات و کتابخانه های دانشگاه، امسال 106 کارگاه برگزار کردند

گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات و کتابخانه های دانشگاه، امسال 106 کارگاه برگزار کردند

گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری کتابخانه های دانشگاه، با هدف توانمندسازی پژوهشگران در حوزه اطلاع رسانی پزشکی، امسال 106 کارگاه آموزشی ارتقای سواد اطلاعاتی را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،  رییس گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات دانشگاه گفت: در این کارگاه های آموزشی که به صورت ترکیبی «حضوری» و «مجازی» برگزار شد، بیش از یک هزار نفر پژوهشگر از سراسر کشور، به عنوان فراگیر، حضور داشتند.

دکتر «نیلوفر برهمند» با اشاره به افزایش پژوهش‏های علوم پزشکی و رواج حوزه هایی همچون پزشکی مبتنی بر شواهد و ضرورت توجه به اجرای پژوهش های اثرگذار و مولد، افزود: این محیط­های جدید اطلاعاتی، پژوهشگران را به کسب دانش و برخورداری از مهارت­های سواد اطلاعاتی؛ از جمله بازیابی، ارزیابی و سازماندهی اطلاعات، ملزم کرده است.

دکتر برهمند بیان کرد: پژوهشگران باید بتوانند از میان حجم فزاینده اطلاعات موجود، به مفیدترین و مناسب ترین آنها دسترسی پیدا کرده و برای اجرای مراحل گوناگون پژوهش و نیز تصمیم گیری های بالینی، توانمندی لازم را کسب کنند.

او در ادامه گفت: در همین راستا و با همکاری کتابداران و اطلاع رسانان پزشکی دانشگاه، کارگاه های آموزشی را در حوزه هایی همچون انتخاب مجلات مناسب، جستجوی موثر، مشاوره اطلاعات پژوهشی، مدیریت استنادات، پایگاه های اطلاعاتی و پزشکی مبتنی بر شواهد، طراحی و اجرا گردید.

رییس گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات و مسوول واحد علم سنجی و پایش دانشگاه اعلام کرد: تعداد 15 کارگاه به طور متمرکز و مستقیم از سوی گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات، 83 کارگاه از سوی کتابخانه های تابع و هشت کارگاه آموزش ضمن خدمت برای کتابداران برگزار شده است که در جمع تعداد 106 کارگاه آموزشی برگزار شده است.

به گفته دکتر برهمند؛ با توجه به استقبال کم نظیر پژوهشگران از کارگاه های آموزشی برگزار شده در امسال، این برنامه ها در سال 1402 نیز با قوت، ادامه خواهد داشت.

اطلاعات کارگاه های برگزار شده گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات دانشگاه در سال 1401، اینجا قابل مشاهده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 75765
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست