• 1402/01/29
  • - تعداد بازدید: 34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

انتخاب آیت الله دکتر «احمد بهشتی» به عنوان استاد افتخاری مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و طب دانشگاه

انتخاب آیت الله دکتر «احمد بهشتی» به عنوان استاد افتخاری مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و طب دانشگاه

به گفته مشاور عالی رییس دانشگاه و رییس مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آیت الله دکتر «احمد بهشتی» استاد تمام بازنشسته دانشگاه تهران، به عنوان نخستین استاد افتخاری مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و طب دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمود نجابت» گفت: به پیشنهاد مرکز تحقیقات قرآن، حدیث و طب و با نظر مدیریت امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضرت آیت الله دکتر «احمد بهشتی» استاد تمام بازنشسته دانشگاه تهران، همکار مستمر در پنج دوره همایش بین المللی سیره نبوی در طب و صاحب نظریه طب متعالیه، به عنوان نخستین استاد افتخاری مرکز تحقیقات قرآن حدیث و طب انتخاب شده است. 

آیت الله دکتر «احمد بهشتی» متولد 1314 شمسی از میانشهر از توابع فسا است که تحصیلات حوزوی را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات «محمد علی موحد»، «میرزا علی اکبر ارسنجانی»، «ابوالحسن حدایق» و «بهاءالدین محلاتی» به اتمام رساند.

او علاوه بر تدریس در حوزه و دانشگاه تا کنون چندین جلد کتاب و مقاله نیز به رشته تحریر درآورده است.

همچنین وی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، پژوهشگر فلسفه، مدرس حوزه علمیه، نماینده سابق ادوار اول و دوم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه فارس و رئیس سابق دانشگاه قم است.

آیت الله بهشتی در سال 1339 در کنکور دانشکده الهیات دانشگاه تهران شرکت کرده و قبول شد و بعد از گذر سه سال، فارغ التّحصیل شد. 

در سال 1345 در رشته فلسفه در مقطع دکتری فارغ التحصیل شد و یازده سال بعد یعنی در سال 1356 با چند سال تأخیر رساله دکترایش را که با راهنمایی «مرتضی مطهری» آماده شده بود، دفاع کرد.

آیت الله احمد بهشتی پس از فراغت از تحصیلات دانشگاهی، تصمیم به اقامت در قم و ادامه تحصیلات حوزوی و تدریس در حوزه علمیه گرفت، سپس با تبعید حضرت آیت الله «سید روح الله خمینی»(ره) در درس خارج «سید محمد محقق داماد» حاضر گردید و تا سال 1347 در کنار معلم خود به تعلم می پرداخت.

این روحانی شیعه، پس از اینکه تحصیلات دانشگاهی اش را در مقطع دکترای فلسفه در سال 1345 به پایان رساند و تا سال 1357 در کلاس های مراجع تقلید شیعی در دروس خارج فقه و اصول شرکت کرد و در پایان نیز به درجه اجتهاد رسید.

او فارغ التحصیل دکترای فلسفه دانشگاه تهران و از نویسندگان اسلامی محسوب می شود، تاکنون بیش از 90 کتاب در حوزه های تربیت، خانواده، فلسفه، اهل بیت، احمد بهشتی منتشر شده و جوایزی نیز از جمله جایزه کتاب سال به دست آورده است.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 77090
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست