• 1401/01/29
  • - تعداد بازدید: 43
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

بررسی راهکارها و چالش های ارتقای فعالیت شرکت های دانش بنیان در دانشگاه

بررسی راهکارها و چالش های ارتقای فعالیت شرکت های دانش بنیان در دانشگاه

با حضور رئیس دانشگاه، مشاور عالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، چالش ها و راهکارهای ارتقای فعالیت های شرکت های دانش بنیان در دانشگاه، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در نشست ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت توجه به تولیدات دانش بنیان و نامگذاری سال 1401 به عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، نقش شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها را برای تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم و تولید محور، نقشی مهم و حیاتی برشمرد.

دکتر «سید وحید حسینی» تاکید کرد: تولیدات دانش بنیان و فناورانه باید به سمتی برود که نیازهای اساسی جامعه در حوزه های مختلف را برطرف سازد و لازم است به بحث دانش بنیان و تولید بر مبنای علم و دانش، نگاهی جدی، عمیق و مسوولانه داشته باشیم.

 او با اشاره به فعالیت 108 واحد فناور در مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز که 17 واحد را شرکت های دانش بنیان تشکیل می دهد، تولید حدود 400 محصول در مراکز رشد دانشگاه و تجاری سازی 65 محصول را نمادی از همت و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و تولید محور دانست و اضافه کرد: باید با نظارت مداوم بر امور و برنامه ریزی منسجم و کار تیمی و گروهی، زمینه ارتقای شرکت های دانش بنیان و مشارکت بیشتر جوانان در تولیدات بر مبنای علم و دانش را فراهم کنیم، از نیرو و توانمندی جوانان و نخبگان بهره ببریم و با پایش ایده های آنان، برای رسیدن به اهداف دانش بنیان اقدام کنیم.

دکتر «سید وحید حسینی» یکی از دلایل موفقیت دانشگاه های بزرگ دنیا را توجه به تولیدات بر مبنای علم و دانش و ارایه محصولات دانش محور و کمک به اشتغال زایی و اقتصاد کشورها عنوان کرد و افزود: تلاش ها باید به سمتی سوق داده شود که شرکت های دانش بنیان و تولیدات فناورانه در دانشگاه پررنگ تر شود، زیرا فعالیت این شرکت ها برای تمام ارکان جامعه و توسعه کشور، مفید و سودمند است و به بهبود اشتغال آفرینی و اقتصاد کشور نیز کمک می کند.

مشاور عالی رییس دانشگاه نیز در این نشست، بر توجه به مسایل موجود در شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری و برطرف کردن پایه ای و اصولی این مسایل تاکید کرد.

دکتر «محمود نجابت» افزود: باید هرچه سریع تر برای راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تلاش کنیم و امور مرتبط با تولیدات دانش بنیان به صورت کارشناسانه ارزیابی و مدل های مناسب برای انجام کارها ارایه شود.

او همچنین تشکیل یک پنجره واحد برای انجام کارها را برای جلوگیری از موازی کاری در زمینه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، امری مهم برشمرد و یکی از اصول مهم بحث دانش بنیان را بها دادن به جوانان به عنوان آینده سازان کشور دانست.

در این نشست همچنین معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، دیدگاه ها و نظرات خود را در زمینه ارتقای فعالیت ها و حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرینی ارایه و مسایل مختلفی مانند توسعه فرهنگ دانش بنیان، ارتقای فعالیت های زنجیره ای شرکت های دانش بنیان و ارتقای تولیدات دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، بررسی و از سوی اعضاء، تصمیم گیری شد.

نشست ستاد دانشگاهی حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی، صبح امروز پنجشنبه، بیست و پنجم فروردین، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 58432
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست