• 1399/09/26
  • - تعداد بازدید: 18
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه کارگروه سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونین تحقیقات و فناوری و بهداشت دانشگاه

جلسه کارگروه سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونین تحقیقات و فناوری و بهداشت دانشگاه برگزار گردید.

جلسه کارگروه سرطان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونین تحقیقات و فناوری و بهداشت دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه- در این جلسه که به ریاست آقای دکتر «عباس رضاییان زاده»، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار گردید، وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای برنامه تشخیص زودهنگام سرطان در راستای کنترل و مدیریت بیماری سرطان به بررسی وضعیت موجود مراکز تشخیص زودهنگام استان از نظر ساختار سخت افزاری شامل فضا ، تجهیزات شامل دستگاه های سونوگرافی، ماموگرافی، کولونوسکوپی و کولپوسکوپی و نیروهای متخصص موجود و شناسایی و برآورد کمبودها و الزامات مورد نیاز جهت اجرای فعال برنامه پرداخت.

همچنین دکتر «عبد الرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به انجام ارزیابی افراد از نظر سه سرطان روده بزرگ، پستان و دهانه رحم در سطوح یک؛ شناسایی و تعیین نیازهای تخصصی برنامه و برقراری ارتباط بین سطح یک و سطح دو را جهت اجرای بهینه آن ضروری شمردد.

در این جلسه بر اساس ظرفیت های موجود در درمانگاه های تشخیص زودهنگام سرطان در استان ، اجرای فعال برنامه در دو شهرستان بعنوان مرحله اول، مورد بحث و بررسی گردید.

از دیگر موضوعات مورد بررسی در کارگروه، اهمیت برنامه ثبت سرطان به عنوان زیرساخت برنامه مدیریت و کنترل سرطان بود و بر ضرورت ثبت آنلاین در آزمایشگاه های پاتولوژی و حفظ نیروهای مجرب در برنامه تاکید گردید.

اعضای حاضر در این جلسه را دکتر رضائیان زاده(معاون تحقیقات و فناوری و مسئول کارگروه)،دکتر همتی(معاون بهداشتی)، دکتر فلاحتی( مدیر امور درمان معاونت درمان)،دکتر شیرازی( رییس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان)، دکتر زارع(رییس اداره بیماریهای غیرواگیر درمان)، دکتر مرادی( رییس گروه بیماریهای غیرواگیر)، نصری( کارشناس  اداره غیرواگیر معاونت درمان) و دکتر خسروی زادگان( کارشناس بیماریهای غیرواگیر معاونت بهداشتی) تشکیل می دادند.

پایان خبر.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 34095
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست