• 1401/05/23
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری نشست کمیته سلامت کارگروه پژوهش و فناوری فارس

به میزبانی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ برگزاری نشست کمیته سلامت کارگروه پژوهش و فناوری فارس

نشست کمیته سلامت کارگروه پژوهش و فناوری فارس با موضوع تدوین اولویت های پژوهش و فناوری در نظام سلامت استان به میزبانی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این نشست به ارایه مهمترین برنامه ها در راستای تدوین اولویت های پژوهش و فناوری در نظام سلامت استان پرداخت.

 دکتر «مهتاب معمار پور» ضمن تبیین اهمیت پژوهش با نگاه به حل مشکلات بومی استان از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست تا با همراهی یکدیگر و با توجه به سهم اندک بودجه های تخصیصی، به دنبال مشخص کردن اولویت های اساسی و قابل احصاء تر باشند تا تغییرات مثبت و بهبود شرایط در زندگی آحاد مردم قابل لمس باشد.

مهندس «محسن نعمتی» مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری فارس نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت دادن به پژوهش های قابل استناد و نگاه مثبت و حمایت استاندار فارس به این موضوع، پرهیز از تکراری بودن پروژه های تحقیقاتی و نگاه به مستندات و میزان پیشرفت طرح های گذشته در حیطه های مختلف نظام سلامت را مهم ارزیابی کرد.

دکتر «آیت اله رزمجو» نماینده استانداری در شورای عتف دیگر سخنران این نشست بود که از تغییرات ساختاری درفراخوان، بررسی، انجام و تخصیص بودجه به طرح های تحقیقاتی مساله محور از سوی استانداری فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با این تغییرات در روند انجام کار بهبود و تسریع مناسبی لحاظ شود.

در این نشست سرفصل و مهمترین اولویت های کشوری در حوزه سلامت عنوان شد و در ادامه نیز نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و دکتر «محمدکاظم وکیل» رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا به بیان دیدگاه ها و تبیین اولویت های تحقیقاتی خود در این حوزه پرداخته و خواستار مشارکت پژوهشگران دانشگاهی در شناخت، بررسی و ارایه راهکارهای علمی در حوزه تخصصی خود شد.

دکتر «کامیار زمردیان» مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از مشارکت دستگاه های اجرایی استان در این حوزه، به جمع بندی نکات و توضیح روند بررسی و اعلام اولویت های نهایی پرداخت و گفت: اولویت های واصله استانی پس از طبقه بندی تخصصی، همسو در گروه های متناظر با اولویت های وزرات بهداشت تدوین و اعلام می شود.

این نشست به میزبانی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان فارس و نمایندگان معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مدیران معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در سالن جلسات شهدای گمنام ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 64959
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست