• 1398/07/01
  • - تعداد بازدید: 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه ترجمان و تبادل دانش کلان منطقه 5 کشور در شیراز

ترجمان دانش در علوم پزشکی به معنای تبادل، تولید و کاربردی کردن دانش با رعایت موازین اخلاقی از طریق مجموعه تعامل های بین تولیدکنندگان دانش و تصمیم گیرندگان به منظور تحقق هدف بهبود سلامت، موثر تر بودن خدمات و فرآورده ها و تقویت نظام خدملت سلامت می باشد.

ترجمان دانش در علوم پزشکی به معنای تبادل، تولید و کاربردی کردن دانش با رعایت موازین اخلاقی از طریق مجموعه تعامل های بین تولیدکنندگان دانش و تصمیم گیرندگان به منظور تحقق هدف بهبود سلامت، موثر تر بودن خدمات و فرآورده ها و تقویت نظام خدملت سلامت می باشد.

طی سالهای اخیر، موضوع ترجمان دانش از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت مطبوع مورد تاکید فراوان قرار گرفته است و به همین منظور "پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور" راه اندازی شده و کلیه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور موظف به بارگزاری پیام حاصل از پژوهش های انجام شده در این سامانه گردیده اند.

لذا با عنایت به ضرورت و اهمیت این مطلب، دفتر ترجمان و تبادل دانش معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه به منظور آشناسازی کارشناسان و اعضا هیأت علمی دانشگاه های عضو کلان منطقه 5 کشور (بوشهر، بندرعباس، یاسوج، فسا، جهرم، لارستان و گراش) اقدام به برگزاری گارگاهی یک روزه در روز پنج شنبه مورخ 3/5/97 در سالن همایش خانه استاد واقع در مجتمع ولایت نمود.

در شروع کارگاه جناب آقای دکتر عباس رضائیان زاده (مدیر امور پژوهشی دانشگاه) ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این کارگاه کلیاتی در خصوص اهداف ترجمان دانش ، در سطح ملی و منطقه ای ارائه نمودند و تاکید داشتند که پژوهش ها باید بر اساس نیاز جامعه، شناسایی و مخاطب مناسب انتخاب گردیده و سپس محقق کار اجرایی را شروع نماید.

در ادامه جناب آقای دکتر سجاد دلاوری در زمینه مقدمات و مفاهیم ترجمان دانش ، دانش ، مدیریت دانش ، طبقه بندی دانش و وضعیت علم در کشور و مقایسه با منطقه و جهان سخنرانی خود را ارائه نمودند

سپس خانم دکتر پیوند باستانی مسئول واحد ترجمان و تبادل دانش دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، با تاکید بر ضرورت انجام ترجمان و تبادل دانش و کار جهت نتایج پژوهش در پیشبرد دانش ، اثر بالینی ، اثر بر سیاست گذاری ، نفع اجتماعی و اقتصادی و فعالیت های پژوهشی گزارش خود را ارائه نمودند و در ادامه در خصوصمدلهای ترجمان دانش نیز توضیحاتی ارائه نمودند.

در بخش بعدی کارگاه مدیریت پژوهشی دانشگاه جناب آقای دکتر رضائیان زاده در خصوص شناسایی مخاطب و نحوه تولید پیام در طرح های تحقیقاتی و همچنین انواع پیام و سطح شواهد مطالب خود را ارائه نمودند.

در قسمت پایانی کارگاه جناب آقای دکتر فاضل زاده در قسمت کار گروهی نحوه صحیح تهیه پیام ( عنوان و متن پیام ) توضیحات تکمیلی ارائه نمودند و همکاران نیز در کار گروهی شرکت نمودند و در پایان، نتایج کارگروهی ارائه و اطلاح گردید.

 
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 9469
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست