• 1401/04/20
  • - تعداد بازدید: 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بهره گیری دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تجارب شیراز در زمینه سلول های بنیادی

بهره گیری دانشگاه علوم پزشکی زنجان از تجارب شیراز در زمینه سلول های بنیادی

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، به منظور آشنایی با توانمندی های پژوهشی و بهره گیری از تجارب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ویژه در زمینه سلول های بنیادی، ضمن بازدید از چند مجموعه تحقیقاتی، با رییس این دانشگاه، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس این دانشگاه در نشست مشترک با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ما باید در زمینه علوم پزشکی، در خاورمیانه پیشتاز باشیم، چون از توان علمی لازم برخوردار هستیم و باید هر چه بیشتر تلاش کنیم که این علم را به عمل تبدیل کنیم.

دکتر «سید وحید حسینی»، با اشاره به برخی توانمندی های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: در زمینه سلول های بنیادی نیز هرچند موفقیت هایی داشته ایم ولی به این سطح از دستاوردها بسنده نمی کنیم و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه قرار است این موضوع را به ویژه با همکاری برج پژوهشی محمد رسول الله، بیش از پیش پیگیری نماید.

 

دکتر «حسن بختیاری»، رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، نیز در این دیدار، با اشاره به برخی برنامه های ویژه در دست اقدام این دانشگاه، در زمینه سلول های بنیادی، نسبت به بهره گیری از تجارب و همکاری مشترک دو دانشگاه در عرصه تحقیقات و فناوری، به ویژه در زمینه یادشده، تاکید کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: رییس، مشاور و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ضمن برگزاری نشست مشترک با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از آزمایشگاه مرکزی تحقیقات دانشگاه، مرکز تحقیقات سرطان و برخی از مراکز تحقیقاتی مستقر در برج پژوهشی محمد رسول الله بازدید کرده و با مسوولان مراکز یادشده، گفتگو کردند.

دکتر «مهتاب معمار پور» با ابراز امیدواری از افزایش همکاری های مشترک علمی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور، از جمله در زمینه سلول های بنیادی و سایر زمینه های تحقیقاتی ادامه داد: مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شیراز، با حضور اساتید نخبه دانشگاه، واقع در برج پژوهشی محمد رسول الله، ظرفیت ارزشمندی را در این راستا فراهم نموده است.

 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 63277
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست