• 1403/06/20
  • - تعداد بازدید: 43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تجهیز آزمایشگاه مرکزی تحقیقات دانشگاه به دستگاه های «ریل تایم پی سی آر» و «نانوسنتز»

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از خریداری دستگاه های آزمایشگاهی «ریل تایم پی سی آر» و «نانوسنتز»، به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال، و نصب آن در آزمایشگاه مرکزی تحقیقات دانشگاه واقع در دانشکده پزشکی، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» گفت: این دستگاه های پیشرفته و به روز، پس از بررسی درخواست نیاز دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه به آن ها و تصویب خرید در «شورای عالی آزمایشگاه مرکزی» این معاونت، تهیه شدند.

دکتر هاشم پور افزود: هزینه خرید دستگاه ریل تایم پی سی آر، به طور کامل از اعتبارات دانشگاه و هزینه خرید دستگاه نانوسنتز، ۵۰ درصد آن از اعتبارات دانشگاه و ۵۰ درصد دیگر نیز با حمایت نهاد ریاست جمهوری تامین شده است.

او بیان کرد: رویکرد این معاونت، استقرار تجهیزات آزمایشگاهی ضروری و گران قیمتی که خریداری می شود، در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه واقع در دانشکده پزشکی و برج پژوهشی محمد رسول الله (ص)، برای استفاده مشترک همه پژوهشگران دانشگاه است.

رییس آزمایشگاه مرکزی تحقیقات دانشگاه نیز در زمینه کارکرد دستگاه های تهیه شده توضیح داد: دستگاه «Real Time PCR» به پژوهشگران رشته های علوم پایه برای واکاوی کمی و کیفی اسیدهای نوکلئیک و بررسی ژنتیک سلولی کمک می‌کند.

دکتر «کامیار زمردیان» در خصوص دستگاه نانوسنتز یا همان «میکروفلوئیدیک» نیز گفت: این ابزار به تولید نانوحامل‌های لیپیدی و پلیمری حاوی دارو به صورت تک‌مرحله‌ای و با تکرارپذیری بالا کمک می کند و می تواند  در بهینه‌سازی فرآیندهای تحقیقاتی و صنعتی نقش بسزایی ایفا ‌کند.

پایان خبر

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 108090
متن استاتیک شماره 75 موجود نیست