• 1401/08/25
  • - تعداد بازدید: 48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تجویز موفق سولفات منیزیوم در جراحی بیماران با دسترسی سخت حنجره

تجویز موفق سولفات منیزیوم در جراحی بیماران با دسترسی سخت حنجره

نتایج یک کارآزمایی بالینی در شیراز نشان داد که تجویز سولفات منیزیوم در بیماران با دسترسی سخت حنجره در شروع عمل، سبب دید بهتر و جراحی موثرتر برای بیماران می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،دانشیار بخش گوش، حلق و بینی، فلوشیپ جراحی حنجره در دانشگاه و مجری این طرح گفت: این مطالعه همچنین نشان داد که استفاده از این دارو در دوزهای تجویز شده، هیچگونه عارضه ناخواسته ای را برای فشار خون شریانی، ضربان قلب و سطح اشباع اکسیژن خون بیماران به وجود نمی آورد.

دکتر«کامیار ایروانی» افزود: دسترسی سخت به حنجره، هنگام جراحی های لیزری و میکروسکوپی این عضو از بدن، مشکلات فراوانی را می تواند ایجاد کرده و در مواردی سبب شکست جراحی شود و هدف از پژوهش صورت پذیرفته، ارایه راهکار در این خصوص بود.

دکتر ایروانی توضیح داد: پیش از این، تجویز سولفات منیزیوم، برای برخی بیماران از جمله دارای نوعی اختلال حاملگی(Pre-eclampsia) و بیمارانی با سختی لوله گذاری در تراشه در شروع بیهوشی، در برخی منابع علمی، گزارش شده است که در مطالعه جدید صورت پذیرفته در شیراز، کاربرد تازه ای یافته است.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه نیز ضمن تشکر از فعالیت های بالینی، پژوهشی و فناورانه گروه آموزشی گوش، حلق و بینی،بیان کرد: این کارآزمایی بالینی که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از سوی دکتر ایروانی و همکاران اجرا شده است، در حوزه درمان می تواند یاریگر پزشک و بیمار باشد.

دکتر «حسین پارسایی» افزود: نتایج پژوهش دکتر ایروانی در مقاله ای با عنوان "Magnesium sulfate administration in difficult laryngoscopy: An effective
and safe method
" در مجله " American Journal of Otolaryngology Head and Neck Surgery and Medicine" در ماه ژوییه سال 2022 میلادی منتشر شده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 69491
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست