• 1401/11/23
  • - تعداد بازدید: 48
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تبیین فعالیت های یک ساله:

حمایت مادی از طرح ها و گسترش فضاهای پژوهشی و فناوری دانشگاه،افزایش جهشی داشت

حمایت مادی از طرح ها و گسترش فضاهای پژوهشی و فناوری دانشگاه،افزایش جهشی داشت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بخشی از فعالیت های این معاونت در طول یک سال گذشته، از جمله در زمینه حمایت مادی از طرح های پژوهشی و فناوری و گسترش فضاهای پژوهشی و فناوری را تبیین کرد.

 

حمایت مادی از طرح های پژوهشی و فناوری

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» گفت: برای حمایت از پژوهش ها، جذب اعتبار مالی در قالب طرح های پژوهشی کارگروه پژوهش و فناوری استان و جذب اعتبار مالی درون سازمانی در قالب طرح های پژوهشی بین المللی، اجرایی و همچنین سقف حمایت های مالی از طرح های پژوهشی، افزوده شد.

دکتر هاشم پور افزود: بخش قابل توجه هزینه های مالی طرح های پژوهشی، تسویه و اعتبار مطالعات بزرگ مبتنی بر جمعیت(Cohort Study)، نظام ثبت داده های سلامت (registries)و نمونه های زیستی(Biobank) در دانشگاه، نیز تامین اعتبار و مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال برای به روز رسانی منابع علمی کتابخانه های تابع دانشگاه، اختصاص داده شد.

او از جوان سازی جمعیت و فرزند آوری به عنوان یکی از مهمترین عناوین پژوهشی نام برد و اعلام کرد: یک پژوهانه 700 میلیون ریالی و همچنین هفتاد پژوهانه 100 و 200 میلیون ریالی برای طرح های پژوهشی غیرپایان نامه ای و پایان نامه ای در سطح دانشگاه، در حیطه یادشده اختصاص داده شد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه، عقد قرارداد عاملیت با صندوق پژوهش و فناوری فارس و اختصاص وام به فناوران نیز یک اقدام حمایتی دیگر دانشگاه از طرح های فناورانه بوده است.

 

گسترش فضاهای پژوهشی و فناوری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در ادامه بیان کرد: راه اندازی پارک فناوری سلامت شیراز و استقرار بیش از 30 شرکت های دانش بنیان در آن، اتمام ساخت اتاق تمیز(clean room)  برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) و گسترش فضای فیزیکی تخصصی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، به مقدار 400 متر مربع در قالب آزمایشگاه علوم پایه در برج یادشده، از جمله حمایت های زیرساختی این معاونت از پژوهش ها و فناوری ها است.

 

گستره فعالیت های پژوهشی و فناوری

این مقام مسوول همچنین گفت: جذب نیروهای تخصصی پژوهشی، تدوین و ابلاغ اولویت های پژوهشی، انتشار مجله های علمی-پژوهشی، تالیف و انتشار کتاب های علمی-تخصصی، برگزاری همایش های علمی تخصصی کشوری و بین المللی، ارایه مشاوره های تخصصی آمار و اپیدمیولوژی و برگزاری کارگاه های توانمندسازی پژوهشی، از جمله فعالیت های جاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بوده است.

طبق توضیح دکتر هاشم پور، آغاز ارایه خدمات مشاوره اطلاعات پژوهش در دو کتابخانه دانشکده ای، ترجمان دانش، توسعه نرم افزار پژوهشیار، پاسخگویی به اولویت های اضطراری پژوهشی کشور، بررسی و تصویب طرح های تحقیقاتی و فناورانه، علم سنجی، اجرای طرح های ارتباط با صنعت، مشاوره ثبت اختراع، تولید محصولات فناورانه، برنامه ریزی برای افزایش مشارکت و استفاده از تجربیات اساتید در راستای بهرهمندی حداکثری از توان علمی، مدیریتی و اجرایی اساتید نیز بخش دیگری از سرفصل های فعالیت این معاونت در یک سال گذشته بوده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 74266
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست