• 1403/07/14
  • - تعداد بازدید: 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1402 بیش از 70 محصول سلامت‌محور تولید کرد

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در زیست بوم فناوری دانشگاه در تولید بیش از 70 محصول سلامت‌محور جدید در سال 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر «محمدهاشم هاشم‌پور» گفت: از بیش از 70 محصول سلامت‌محور جدید تولید شده، حدود 40 محصول به صورت نمونه اولیه (پروتوتایپ) و نزدیک به 32 محصول موفق به کسب استانداردها و مجوزهای لازم شدند.

او یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه را تولید محصولاتی با کیفیت و متناسب با نیاز جامعه دانست و افزود: دانشگاه با همه توان، از تولید، استانداردسازی، دریافت مجوز و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان حمایت می کند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه نیز گفت: برگزاری نشست های مکرر و منظم ستاد ارتقای دانش‌بنیان با حضور ریاست و مسوولان ارشد دانشگاه، رایزنی با سازمان‌های حمایت‌گر، ارایه تسهیلات به شرکت‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد استانی، ملی و بین‌المللی، از جمله اقدامات انجام شده و زمینه ساز حمایت از شرکت های دانش بنیان هستند.

دکتر «حسین پارسایی» افزود: در سال‌های گذشته با هدف تسهیل دریافت مجوز محصولات فناوری، از سوی دانشگاه؛ مشاوره‌های تخصصی ارایه و دوره‌های آموزشی برای فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است.

او شش مرکز رشد در حوزه‌های زیست فناوری، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، فرآورده‌های دارویی، گیاهان دارویی و طب سنتی، و سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، یک پارک فناوری سلامت و دو مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده را از اجزای زیست بوم فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برشمرد.

پایان

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 109808

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست