• 1401/06/28
  • - تعداد بازدید: 42
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

در روز دوم ارزیابی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی شیراز عملکرد سه مرکز رشد، شتاب دهنده و پارک فناوری سلامت ارزیابی شد

در روز دوم ارزیابی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی شیراز عملکرد سه مرکز رشد، شتاب دهنده و پارک فناوری سلامت ارزیابی شد

ارزیابان منتخب دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در روز دوم بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از مجموعه ی آماده ی بهره برداری «پارک فناوری سلامت» دانشگاه بازدید و عملکرد سالیانه سه مرکز رشد را ارزیابی کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه گفت: در این برنامه، ارزیابان با حضور در مرکز رشد بیوتکنولوژی، مرکز رشد فناوری اطلاعات و مرکز رشد فراورده های گیاهان دارویی و طب سنتی، ضمن بازدید و گفتگو با روسای مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان زیرمجموعه، با دستاوردها، ظرفیت ها و نیازمندی های این مجموعه ها آشنا شدند.

دکتر «مهتاب معمارپور» افزود: طبق اعلام ارزیابان وزارتی، مرکز رشد بیوتکنولوژی، از ظرفیت مناسبی برای تولیدات محصولات فناورانه از جمله تولیدات با فناوری بالا(High Technology) برخوردار است و تا کنون نیز تولیدات دانش بنیان قابل توجهی را ارایه کرده است.

دکتر معمارپور اظهار کرد: ارزیابان اعزامی از سوی وزارت بهداشت همچنین با فعالیت ها و دستاوردهای مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه در زمینه های سخت افزارها و تجهیزات رایانه ای، نرم افزارهای پزشکی، پیراپزشکی، بهداشتی، درمانی و نیز شبکه و زیرساخت های لازم برای سامانه های اطلاعاتی در حیطه علوم پزشکی آشنا شدند.

او همچنین، ساخت فراورده های دارویی طب سنتی، توسعه صنعت فرآوری گیاهان دارویی کشور و حرکت در راستای امنیت غذایی با استفاده از بستر گیاهان دارویی را از زمینه های فعالیتی مرکز رشد فراورده های گیاهان دارویی و طب سنتی دانشگاه عنوان کرد و افزود: تولیدات این مرکز رشد، مورد توجه و استقبال ارزیابان قرار گرفت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با اشاره به بازدید ارزیابان وزارتی از پارک فناوری سلامت دانشگاه و آشنایی با برخی شرکت های دانش بنیان در حال استقرار در این مجموعه، بیان کرد: اختصاص فضای دفتری و کارگاهی برای شرکت ها، از دید این بازدیدکنندگان، مطلوب و نویدبخش اعلام شد.

دکتر معمارپور همچنین افزود: بازدید از مرکز نوآوری و شتاب دهنده دانشگاه و هسته های نوآور و شرکت های مستقر در آن که در زمینه هوش مصنوعی در پزشکی، تجهیزات و نرم افزارهای پزشکی و پزشکی از راه دور فعالیت دارند و محصولات تولیدی از جمله شبیه سازها با کاربرد در آموزش پزشکی، از دیگر بخش های روز دوم فعالیت ارزیابان در شیراز بود.

این عضو هیات رییسه دانشگاه توضیح داد: این برنامه بازدید، پربارتر از یک ارزیابی اداری بود، به طوری که ضمن اندیشه ورزی با ارزیابان وزارتی که تجارب مفیدی را در عرصه فناوری سلامت داشتند، زمینه مقدماتی ارتباط و تفاهم نامه در حیطه تولیدات دانش بنیان از جمله در زمینه گیاهان دارویی، میان این دانشگاه با دانشگاه های دیگر را فراهم آورد.

این ارزیابی با حضور دکتر«حسین پارسایی»، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه، دکتر«محمد حسین مروت»، دکتر«سیدجلیل معصومی» و دکتر«عبدالعلی محقق زاده» به عنوان روسای مراکز رشد و «علی عوض پور» به عنوان معاون پارک فناوری سلامت دانشگاه و همچنین مهندس«علی اکبر اسماعیلی رنجبر»، معاون مرکز رشد فناوری های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، و دکتر«دامون رزمجویی»، رییس اداره توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به عنوان ارزیابان منتخب وزات بهداشت، در روز چهارشنبه 23شهریور انجام شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 66728
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست