• 1403/06/17
  • - تعداد بازدید: 60
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دسترسی به نسخه دیجیتال پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فراهم شد

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از فراهم شدن زمینه دسترسی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به نسخه دیجیتال پایان نامه های دانشجویی از طریق نرم افزار کتابخانه ای «کوها» در محیط وب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «محمد هاشم هاشم پور» گفت: در حال حاضر 23 هزار و 707 عنوان پایان نامه چاپی فارسی و انگلیسی در کتابخانه های دانشکده ای وجود دارد که از آن میان، دسترسی به نسخه دیجیتال حدود 20 هزار عنوان فراهم شده است.

او بیان کرد: در وهله نخست، دسترسی به نسخه دیجیتال پایان نامه های دانشجویی که تاریخ دفاع آن ها از ده سال پیش تا کنون بوده است فراهم شده و دیجیتال سازی پایان نامه های قدیمی تر  نیز در دستور کار آتی قرار دارد.

دکتر هاشم پور، با توضیح اجرایی شدن این موضوع با تلاش پیوسته گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات این معاونت و با همکاری کتابداران و اطلاع رسانان پزشکی کتابخانه های دانشکده های دانشگاه، افزود: اعضای هیئت علمی و دانشجویان می توانند با ورود به حساب کاربری خود در نرم افزار کتابخانه ای کوها، متن کامل نسخه دیجیتال پایان نامه ها را در شبکه دانشگاه و همچنین با استفاده از وی پی ان در خارج از دانشگاه مشاهده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اعلام کرد: با توجه به مشکلات نگهداری نسخه چاپی پایان نامه ها، با هدف کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف کاغذ و رویکرد ایجاد و توسعه کتابخانه های هوشمند، و در وهله نخست اجرای این طرح، حذف نسخه چاپی پایان نامه همه مقاطع تحصیلی به جز دکترای پی اچ دی در هیئت رییسه دانشگاه به تصویب رسیده است.

دکتر هاشم پور با اشاره به عدم نیاز به اختصاص هزینه و زمان توسط دانشجویان برای تهیه نسخه چاپی و صحافی شده پایان نامه ها، با اجرای رویکرد جدید این معاونت، بیان کرد: دیجیتال سازی پیان نامه ها، افزایش رضایت دانشجویان را نیز به همراه خواهد داشت.

پایان خبر

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 107404
متن استاتیک شماره 75 موجود نیست