• 1400/03/09
  • - تعداد بازدید: 39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دوره فلوشیپ تحقیقات و فناوری برای استادیارهای دانشگاه برگزار شد

دوره فلوشیپ تحقیقات و فناوری برای استادیارهای دانشگاه برگزار شد

دوره فلوشیپ تحقیقات و فناوری با حضور اعضای هیات علمی از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، فسا، گراش و لار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری این دانشگاه، با اعلام این خبر گفت: دوره فلوشیپ تحقیقات و فناوری، با هدف توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه در این عرصه برگزار می شود و از الزامات ارتقاء از مرتبه استادیاری به دانشیاری است.

دکتر«عباس رضائیان زاده» با اشاره به تغییر رویکرد کشوری از دانشگاه های آموزش محور و پژوهش محور نسل اول و نسل دوم به سوی دانشگاه های کارآفرین نسل سوم افزود: در همین راستا، نسبت به آشناسازی فراگیران با حوزه «فناوری» توجه ویژه شد.

مدیر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز گفت: فراگیران با فعالیت های این مدیریت از جمله؛ ارتباط با صنعت، مالکیت فکری، ثبت اختراع داخلی و خارجی، طرح های فناورانه و همچنین زیرمجموعه های محیطی این مدیریت شامل مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده کسب و کار، آشنا شدند.

دکتر«علیرضا چوبینه» افزود: فراگیران همچنین با انواع مطالعات، داوری و نقد مقاله های علمی، سامانه پژوهشیار، مقررات پژوهشی، اخلاق در پژوهش، ترجمان دانش، پژوهانه، ژورنالیسم پزشکی، آمار پزشکی، واکاوی داده ها، علم سنجی، جستجوی در پایگاه های اطلاعاتی و ترفیع و ارتقای اعضای هیات علمی، آشنا شدند.

او توضیح داد: این دوره آموزشی با حضور 16 مدرس از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و 80 استادیار فراگیر از این دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی استان فارس، به مدت شش روز برگزار شد که پنج روز نخست آن به صورت تدریس مجازی برخط(Online) بود.

دکتر چوبینه با اشاره به بازخوردهای مثبت دریافتی از شرکت کنندگان این دوره آموزشی، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان طلایه دار این آموزش ها در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور، این برنامه را از اوایل دهه 90 خورشیدی و سالانه دو بار برگزار کرده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 42173
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست