• 1401/06/05
  • - تعداد بازدید: 57
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

راهکارهای ارتقای توانمندی مرکز تحقیقات «مدولاسیون عصبی و درد» بررسی شد

راهکارهای ارتقای توانمندی مرکز تحقیقات «مدولاسیون عصبی و درد» بررسی شد

راهکارهای ارتقای توانمندی مرکز تحقیقات «مدولاسیون عصبی و درد» بررسی شد

راهکارهای ارتقای توانمندی مرکز تحقیقات خصوصی «مدولاسیون عصبی و درد»، در یک نشست مشترک، با حضور جمعی از مدیران معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و دست اندرکاران مرکز یادشده، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در این نشست، با قدردانی از خدمات مرکز تحقیقات یادشده در عرصه های پژوهش،آموزش و درمان، گفت: مرکز تحقیقات «مدولاسیون عصبی و درد»، یک نمونه موفق از ورود بخش خصوصی به عرصه تحقیقات علوم پزشکی می باشد که می تواند به عنوان الگو، مورد توجه سایر علاقه مندان به فعالیت در حوزه تحقیقات و فناوری پزشکی در بخش خصوصی قرار گیرد.

دکتر «مهتاب معمارپور» با اشاره به درخواست مرکز تحقیقات «مدولاسیون عصبی و درد» در خصوص امکان جذب پژوهشگران در قالب دکترای پژوهشی و پسا دکترا در این مرکز، توضیح داد: با توجه به ابهام قانونی موجود در برخی از بخش های آیین نامه های فعلی در خصوص ضوابط فعالیت مراکز تحقیقات خصوصی، دانشگاه آمادگی دارد تا تقاضاهای این مرکز را به وزارت بهداشت انعکاس داده و خواهان مساعدت در ابلاغ آیین نامه های مورد اشاره گردد.

در ابتدای این نشست، رییس مرکز تحقیقات «مدولاسیون عصبی و درد» گفت: نورومدولاسیون، به معنای ایجاد تغییرات در سیستم عصبی به منظور بهبود شرایط بالینی بیمار می باشد که می تواند در درمان برخی بیماری ها نظیر پارکینسون،دیستونی، اختلالات روانپزشکی مانند اختلال وسواس جبری و یا کنترل علائمی نظیر بی اختیاری نسبی ادرار و مدفوع و نیز دردهای شدید سوزشی در اندام های بیمار (نظیر آنچه در دیابت رخ می دهد)، به کار گرفته شود.

مرکز مدولاسیون عصبی و درد، نخستین مرکز تحقیقات خصوصی علوم اعصاب بالینی و بنیادی ایران است. این مرکز تحقیقات بر پایه تجربه موفق راه اندازی اعمال جراحی فوق تخصصی مدولاسیون عصبی برای نخستین بار و به صورت منحصربفرد در منطقه، توسط جمعی از متخصصین رشته های مختلف شامل جراحان مغز و اعصاب، نورولوژی، علوم اعصاب، روانپزشکی، رادیولوژی، فیزیک و مهندسی پزشکی، توانبخشی و سایر رشته های مرتبط در سال 1397، پایه ریزی شد. این مرکز تلاش می کند تا ضمن ارائه خدمات درمانی مدولاسیون عصبی در مقیاس بین المللی، به تولید و گسترش دانش در این حوزه از طریق انجام پروژه های پژوهشی و بومی سازی فناوری مربوطه بپردازد.

دکتر «علی رزم کن» با اشاره به موفقیت های مرکز یادشده در زمینه خدمات درمانی و طرح های تحقیقاتی افزود: در سال 1398 موفق شدیم که موافقت اصولی وزارت بهداشت را برای تاسیس این مرکز تحقیقات، به دست آوریم.

در این نشست، دکتر «نگار آذرپیرا»، دکتر «امید فاضل زاده» و دکتر «حسین پارسایی» از مدیران معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 65546
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست