• 1399/11/07
  • - تعداد بازدید: 37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استقبال و حمایت دانشگاه از راه اندازی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی توسط بخش خصوصی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در بازدید از مرکز تحقیقاتی مدولاسیون عصبی و درد اعلام کرد:

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در بازدید از مرکز تحقیقاتی مدولاسیون عصبی و درد اعلام کرد:

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در بازدید از مرکز تحقیقاتی «مدولاسیون عصبی و درد»، از استقبال و حمایت دانشگاه در خصوص ورود بخش خصوصی به عرصه پژوهش های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه- در این بازدید، دکتر«عباس رضائیان زاده»، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با ابراز خرسندی از ورود پزشکان متخصص و پژوهشگران جوان در بخش خصوصی به عرصه پژوهش های پزشکی گفت: حرکت بخش خصوصی علوم پزشکی به سمت تاسیس مراکز تحقیقاتی، قابل تحسین و تقدیر بوده و با توجه به ویژگی ها و توانمندی های این بخش، امکان انجام پژوهش های علوم پزشکی با بهره وری بیشتر و صرف هزینه های کمتر وجود خواهد داشت.

در ابتدای این بازدید، دکتر «علی رزم کن»، رییس مرکز مدولاسیون عصبی و درد، ضمن خوش آمدگویی و قدردانی از معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و همراهان، به ارائه دستاوردهای پژوهشی و فعالیت های علمی این مرکز پرداخته و درخواست ها و نیاز های آن را نیز مطرح نمود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در پاسخ به اعلام نیازهای مرکز اظهار نمود: این معاونت، آمادگی پشتیبانی وحمایت های قانونی همه جانبه از مراکز تحقیقاتی خصوصی را به شرط تبعیت کامل آنها از آیین نامه های نحوه فعالیت و ارزیابی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کشور که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ گردیده است، دارد.

وی فراهم آوردن امکان استفاده از آزمایشگاه مرکزی، مرکز پزشکی مقایسه ای و تجربی، پذیرش متقاضیان پسادکترا، دسترسی به نرم افزار پژوهشیار و همکاری با آن گروه از اعضای هیئت علمی دانشگاه که مایل به عضویت در مراکز تحقیقات خصوصی هستند را از جمله حمایت های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه بر شمرد که در چارچوب قوانین و ضوابط موجود، امکان پذیر است.

دکتر«نگار آذرپیرا»، دبیر شورای عالی مراکز تحقیقاتی دانشگاه و رییس برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) نیز اعلان کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه و مجموعه برج پژوهشی محمد رسول الله (ص) آمادگی همکاری های متقابل با مراکز تحقیقاتی خصوصی را دارند.

در این برنامه بازدید، علاوه بر دکتر نگار آذرپیرا، دکتر«امید فاضل زاده»، رییس گروه توسعه و ارزیابی مراکز و فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه نیز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه را همراهی می کردند.

لازم به ذکر است که مرکز مدولاسیون عصبی و درد، نخستین مرکز تحقیقات خصوصی علوم اعصاب بالینی و بنیادی است که توسط جمعی از متخصصان رشته های جراحی مغز و اعصاب، نورولوژی، علوم اعصاب، روانپزشکی، رادیولوژی، فیزیک و مهندسی پزشکی، توانبخشی و سایر رشته های مرتبط، در سال 1397 در شیراز تاسیس و موفق به اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردیده است.

پایان خبر.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 36228
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست