• 1399/04/18
  • - تعداد بازدید: 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از موافقت با تاسیس پارک علم و فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «یونس قاسمی»، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اعلام این خبر گفت: «پارک­های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی تاثیرگذار در امر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش‌مدار و اشتغال‌زایی تخصصی نقش مهمی در این حوزه ایفا کرده و می توانند محیطی مناسب برای استقرار فناوران و واحدهای فناور باشند. »

وی افزود: «این پارک ها همچنین می توانند با جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی به تجاری سازی محصولات فناورانه، افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور، افزایش رقابت و حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری و در نهایت برقراری ارتباط موثر بین دانش، صنعت و فناوران، کمک سازنده و شایانی داشته باشند. »

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: «در حال حاضر جهت دهی به جریان تبدیل ایده به محصول و حمایت از راه اندازی و توسعه مراکز رشد از جمله وظایف پارک های علم و فناوری سلامت است. »

در پایان دکتر «یونس قاسمی» اظهار امیدواری کرد که فناوران، مخترعان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور موثر خود در این پارک، بتوانند از این فرصت کم نظیر و مغتنم، بهره کامل جسته و گامی مهم و موثر در راستای پیشرفت هر چه بیشتر حوزه فناوری سلامت در کشور بردارند.

پایان خبر

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 26170
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست