• 1400/06/15
  • - تعداد بازدید: 42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشریه IJMS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی MEDLINE نمایه شد

نشریه IJMS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی MEDLINE نمایه شد

نشریه علمی پژوهشیIranian Journal of Medical Sciences  با نام اختصاری IJMS و متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پایگاه MEDLINE ، یکی از بزرگترین و معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی پزشکی جهان، نمایه (Index) شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تبریک این دستاورد علمی و سپاس از مدیر مسئول، سردبیر، و اعضای هیات تحریریه نشریه یادشده گفت: IJMS دومین نشریه از مجموعه نشریات علمی پژوهشی این دانشگاه و دوازدهمین نشریه از مجموعه نشریات علوم پزشکی کشور است که در پایگاهMEDLINE  نمایه می شود.  

دکتر «عباس رضائیان زاده» افزود: این نشریه همچنین از سال 2011 در پایگاه اطلاعاتی PubMed Central نمایه شده و در حال حاضر نزدیک به 860 مقاله این نشریه از طریق موتور جستجوی PubMed قابل مشاهده است.

او در ادامه بیان کرد: به استناد اطلاعات ارائه شده از سوی پایگاه مربوطه، مقالات این نشریه از ابتدای سال 2021 میلادی (شماره ژانویه 2021) در پایگاهMEDLINE  نیز قابل مشاهده خواهد بود.

دکتر رضائیان زاده همچنین توضیح داد: این نشریه که همه زمینه‌های علوم بالینی و پایه پزشکی را پوشش می‌دهد، به صورت دو ماهنامه و به زبان انگلیسی منتشر می شود و دسترسی رایگان به مقالات آن در وبگاه نشریه به نشانیhttps://ijms.sums.ac.ir/  فراهم است.

معاون تحقیقات و فناوری با اشاره به بهبود کیفیت و ارتقای نمایه شدن نشریات علمی پژوهشی دانشگاه، به عنوان یکی از رویکردهای گروه نشریات و کتب مدیریت اطلاع رسانی و منابع علمی این معاونت، توضیح داد: موفقیت پیشگفت، پیرو پیگیری‏ها و انجام ارزیابی‏های فنی، و ارسال درخواست به پایگاه MEDLINE توسط دفتر گروه نشریات و کتب و با همکاری دست اندرکاران این نشریه به دست آمده است.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 46409
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست