• 1400/08/24
  • - تعداد بازدید: 40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه به مناسبت روز کتابدار

پیام معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه به مناسبت روز کتابدار

*بازیابی، ارزیابی و سازماندهی اطلاعات از موثرترین نقش های کتابداران است*

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با ارسال پیامی، روز کتابدار و آغاز هفته کتاب و کتابخوانی را به کتابداران دانشگاه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در متن پیام دکتر «عباس رضاییان زاده» آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

در آستانه بیست و چهارم آبان، روز کتابدار و آغاز بیست و نهمین دوره از هفته کتاب و کتاب خوانی قرار داریم که امسال با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» همراه شده است و نمایانگر جایگاه مهم کتاب و کتابخوانی و نقش پر رنگ کتابداران در دسترسی به اطلاعات دارد. 

با افزایش روزافزون اطلاعات و منابع اطلاعانی در حوزه سلامت و پزشکی، کتابداری و اطلاع رسانی  به بخش جدایی ناپذیر و موثر در حوزه آموزش و پژوهش تبدیل شده است و کتابداران با مهارت های تخصصی در زمینه بازیابی، ارزیابی و سازماندهی اطلاعات، یاریگر اعضای هیات علمی، دانشجویان و گروه های پژوهشی هستند.

در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هفتاد دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته کتابداری، در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری در سطح ستادی و کتابخانه های دانشکده ها و بیمارستان ها، به صورت تخصصی، ارایه خدمت می کنند.

ارایه خدمات آموزشی و مشاوره ای به اعضای هیات علمی، دانشجویان و پژوهشگران، به ویژه در زمینه منابع اطلاعات و از جمله پایگاه های اطلاعاتی و استنادی، از جمله این خدمات است. برگزاری 14کارگاه آموزشی مجازی کشوری و بین المللی از سوی گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات و واحد علم سنجی مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی این معاونت، با شرکت بیش از یک هزار و 600 نفر از فراگیران، در سال گذشته، بخشی از این خدمات است.

اینجانب روز کتابدار را به همکاران گرامی کتابدار تبریک عرض نموده و از تلاش های ارزشمند ایشان قدردانی می نمایم و امیدوارم جامعه دانشگاهی، از نقش آفرینی ایشان در تولید علم، بیش از پیش بهره مند گردد.

دکتر عباس رضاییان زاده

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 50352
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست