• 1400/05/11
  • - تعداد بازدید: 34
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کارگاه بین المللی مطالعات مروری با همکاری دانشگاه MONASH استرالیا برگزار شد

کارگاه بین المللی مطالعات مروری با همکاری دانشگاه MONASH استرالیا برگزار شد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه خبر داد:

کارگاه بین المللی مطالعات مروری با همکاری دانشگاه MONASH استرالیا برگزار شد

کارگاه آموزشی بین المللی «آشنایی با انواع مطالعات مروری» از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با همکاری دانشگاه MONASH استرالیا و دانشگاه علوم پزشکی لرستان به صورت رایگان و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: تبیین اهمیت مطالعات مروری، ارایه یک نگرش کلی در خصوص انواع مطالعات مروری و معرفی هشت نوع برگزیده از آنها از اهداف این برنامه آموزشی بود.

دکتر «عباس رضائیان زاده» با اشاره به دسته بندی مطالعات علمی به دو گروه کلی «اصیل»(Original) و «مروری»(Review) و وجود تقسیم بندی های گوناگون برای هر یک از آنها افزود: Narrative review, Descriptive, Scoping review, Meta-analysis, Qualitative systematic review, Umbrella review, Theoretical review, Realist review, Critical review مطالعاتی بودند که در این کارگاه معرفی شدند.

دکتر رضائیان زاده همچنین گفت: یکی از جنبه های بارز و مفید این کارگاه، ارایه مقاله ها و تجربه های شخصی مدرس دعوت شده از دانشگاه استرالیا درباره هر یک از این انواع مطالعات مروری و معرفی راهنماهای آموزشی و نرم افزارهای مرتبط بود که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

او بیان کرد: در این کارگاه آموزشی که به همت گروه کتابخانه و تامین منابع اطلاعات مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی این معاونت برپا شد، نزدیک به 400نفر از اعضای هیات علمی، دانشجویان، کتابداران و پژوهشگران شرکت داشتند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در پایان اشاره کرد: دکتر «فرهاد فاتحی»، عضو هیات علمی دانشگاه MONASH استرالیا و دکتر «مهناز صمدبیگ»، مدیر توسعه پژوهش و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ارایه مطالب آموزشی این کارگاه را به عهده داشتند.

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 44797
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست