• 1400/06/08
  • - تعداد بازدید: 32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کسب رتبه اول کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه اثربخشی پژوهش های سلامت

کسب رتبه اول کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه اثربخشی پژوهش های سلامت

دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق گردید در ارزشیابی کشوری اثربخشی پژوهش های سلامت، رتبه اول را کسب نماید.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر «عباس رضاییان زاده» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کسب رتبه اول کشوری در ارزشیابی حوزه اثربخشی پژوهش های سلامت خبر داد.

وی توضیح داد: ارزشیابی اثرات پژوهش های سلامت برای اولین بار در سال 1400 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هجده دانشگاه علوم پزشکی کشور شامل کلیه دانشگاه های تیپ یک،هفت دانشگاه تیپ دو و یک دانشگاه تیپ سه انجام گردید.

در این روش ارزشیابی، اثرات پژوهش های سلامت در سه حیطه «تولید مستندات کمک تصمیم گیر و محصولات داخلی»، «اجرایی شدن نتایج پژوهش ها» و «اثر پژوهش های انجام شده بر سلامت و اقتصاد»، از طریق بررسی مستندات ارائه شده توسط هر دانشگاه، بررسی و اندازه گیری گردید که به ترتیب دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، مشهد، تهران، تبریز و اصفهان مقام های اول تا پنجم را کسب نمودند.

دکتر رضاییان زاده افزود: بی شک، کسب رتبه اول کشوری حاصل اراده و تلاش اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران دانشگاه در دانشکده ها و مراکز علمی تابعه می باشد که کوشش و همت این عزیزان، علیرغم کمبود اعتبارات مالی و امکانات پژوهشی در سال های اخیر -که متاثر از فضای تحریم های ناجوانمردانه علیه کشور عزیزمان و مشکلات اقتصادی بوده است-، جای تقدیر و تشکر دارد.

در پایان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، در خصوص حمایت از ایده های جدید و نوآوری ها و نیز توسعه فن آوری در دانشگاه اعلان آمادگی مجدد نمود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 46058
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست