• 1401/06/07
  • - تعداد بازدید: 58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گزارش عملکردسالیانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه

گزارش عملکردسالیانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه

پارک فناوری سلامت شیراز و اتاق تمیز برج پژوهشی، آماده بهره برداری می شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن حضور در نمایشگاه دستاورهای هفته دولت، به تشریح عملکرد این معاونت در یکسال گذشته پرداخت.

عملکرد فناوری

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهتاب معمارپور» گفت: پارک فناوری سلامت شیراز در مراحل نهایی تجهیز و استقرار 32 شرکت قرار دارد و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

دکتر معمارپور افزود: با بهره برداری از پارک سلامت، زمینه بهتری برای تولید محصولات دانش بنیان در حیطه سلامت، فراهم می گردد که گامی موثر در عمل به شعار سال 1401 و فرمایش های مقام معظم رهبری خواهد بود.

او با اعلام تشکیل ستاد ارتقای تولید دانش بنیان و برگزاری هفتگی جلسات با حضور مدیران ارشد دانشگاه، توضیح داد: این ستاد برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، از اوایل امسال بنا نهاده شد که فعالیت آن همچنان ادامه دارد.

این مقام مسوول دانشگاه همچنین گفت: اتاق تمیز(Clean Room) در حال ساخت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در مجاورت برج پژوهشی محمد رسول الله(ص)، که در مراحل پایانی تجهیز است نیز به زودی به بهره برداری می رسد و امکان اجرای طرح های پژوهشی و محصول محور در زمینه سلول درمانی و مهندسی بافت برای پژوهشگران و فناوران دانشگاه، را فراهم می سازد.

دکتر معمارپور، اقدام برای قرارداد عاملیت با صندوق پژوهش و فناوری فارس، تولید 34قلم محصول توسط شرکت های دانش بنیان و ثبت ملی 8 اختراع را از دیگر اقدامات انجام شده در یکسال گذشته عنوان کرد.

عملکرد پژوهش

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه همچنین، از تصویب 1924عنوان طرح پژوهشی و انتشار 2895عنوان مقاله علمی توسط پژوهشگران دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی بر اساس بانک اطلاعاتی  Scopusخبر داد و گفت: تعداد 468پیام اجرایی حاصل از طرح های پژوهشی دانشگاه، در سامانه کشوری ترجمان دانش به ثبت رسیده است که دستگاه ها اجرایی می توانند از آنها استفاده کنند.

عملکرد انتشارات

دکتر معمارپور در حوزه انتشارات دانشگاه بیان کرد: در یکسال گذشته، 85شماره از نشریات علمی دانشگاه که دارای رتبه علمی- پژوهشی از کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور هستند، به زبان های انگلیسی و فارسی منتشر شدند.

او افزود: پنج عنوان کتاب علمی-تخصصی دارای مجوز از شورای انتشارات دانشگاه، تالیف و منتشر شدند و کتاب «مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی» به عنوان «کتاب سال» معرفی و موفق به دریافت جایزه از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شد.

رویدادهای علمی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اظهار کرد: هفت همایش مجازی علمی تخصصی بین المللی و 35همایش مجازی علمی تخصصی کشوری در یکسال گذشته برگزار شده است.

 او ادامه داد: همچنین شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور این دانشگاه، در نمایشگاه های گوناگون از جمله اولین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان، هشتمین نمایشگاه جهادگران علم و فناوری و نمایشگاه دستاوردهای حوزه فناوری حضور فعال داشتند.

برنامه های ویژه

این عضو هیات رییسه دانشگاه، از برگزاری جلسات مشترک هم اندیشی با دانشگاه/ دانشکده های کلان منطقه پنج کشوری خبر داد و گفت: با همکاری این مجموعه دانشگاهی، پیشنهاد پژوهشی مشترک با موضوع «روش های مداخله ای موثر در مهار فشارخون بالا» تهیه و گزارش آن به وزارت بهداشت ارسال شد.

دکتر معمارپور، حمایت از طرح های تحقیقاتی جوانی جمعیت و برنامه ریزی و تدوین اولویت های تحقیقاتی و تخصیص پژوهانه های ویژه به مقوله ی سیاست های افزایش جمعیت و جوانی جامعه را نیز از دیگر برنامه های ویژه این معاونت برشمرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 65735
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست